استکبار ستیزی جزئی از ایمان است/ لازمه‌ موفقیت دولت تسریع در انتصاب کارگزاران همراه و همدل است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه لازمه‌ موفقیت دولت تسریع در انتصاب کارگزاران همراه و همدل است، گفت: گرانی ناشی از فساد است و مردم انتظار دارند در دولت ضد فساد سیزدهم جدی‌تر با تورم و گرانی مقابله شود.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام ظهر امروز(۱۴ آبان) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای بزرگ امام‌خمینی(ره) شهر ایلام، اظهار کرد: ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی روز  پُر حادثه‌ای است و دیروز مردم در سراسر جهان این روز را گرامی داشتند و  خشم دیرینه خود را نسبت‌به استکبار جهانی به نمایش گذاشتند.

 

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار»  با بیان اینکه ما تاریخ مظلومیت و  تاریخ افتخار آفرین کشور نیز نباید فراموش کنیم، افزود:  سیزدهم آبان‌ماه نماد مظلومیت، مقاومت و پیروزی ملت ایران در برابر استکبار جهانی است، در ۱۳ آبانامه ۱۳۴۲ در پی اعتراض حضرت امام‌خمینی(ره)، به قانوان کاپیتالاسیون، ایشان را مظلومانه و غریبانه به ترکیه تبعید کردند.

 

وی ابراز کرد: این قانون، تحقیر فوق‌العاده‌ای برای ملت ایران بود که حق دفاع در برابر جنایات آمریکایی‌ها از خودشان نداشته باشند، حتی حق شکایت نداشته باشند، امام راحل به این قانون اعتراض کردند و ایشان را بعید کردند، در سیزدهم آبان‌ماه ۵۷ جمع زیادی از دانش‌آموزان و دانشجویانی که دنبال عدالت‌خواهی بوده‌اند و از مظلومیت ملت ایران بهذفع می کردند، توسط رژیم منحوس پهلوی به شهادت رسیدند و  آماج گلوله‌ها قرار گرفتند.

 

 امام جمعه ایلام گفت:  به همین مناسبت سیزدهم آبان‌ماه به‌عنوان روز دانش آموز نام‌گذاری شده است، دانش‌آموزان باید مورد توجه و کانون توجه مسئولان قرار بگیرند، دانش‌آموزان قشر عظیمی هستند که نه‌تنها آینده کشور  به آنها سپرده می شود و سرنوشت کشور رار قم خواهند زد، بلکه در همان زمان تحصیلشان در سرنوشت کشور تاثیرگذار بوده و هستند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه نقش دانش‌آموزان را در انقلاب اسلامی و شعارهایی که علیه طاغوت داشتند را فراموش نکرده و نخواهیم کرد، یادآور شد: نقش دانش آموزان را در دفاع مقدس فراموش نکرده و نخواهیم کرد،۳۶ هزار دانش آموز شهید، زینت‌بخش تاریخ دفاع مقدس ماست، دانش‌آموزان معادلات ارتش های دنیا را به هم ریختتند.

 

وی گفت: دانش آموزان ما حماسه هایی در دفاع مقدس آفریدند که برای دنیا آموزنده و موجب افتخار ملت ایران است، بنابراین نقش بی بدیلی که دانش‌آموزان دارند باید در شرایط فغلی در اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش تسریع  و دقت بیشتری شود، همچنین برای حضور این عزیزان در مدارس تسریع به عمل بیاید  که افت تحصیلی پیدا نکنند.

 

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: سیزدهم آبان‌ماه ۱۳۵۸ روز تسخیر لانه جاسوسی است که اهمیت این عمل به اندازه‌ای بود که بنیان‌گذار جمهوری اسلامی لقب  انقلاب دوم را به این عمل انقلابی و ارزشمند دادند، اقدامی هوشمندانه بود  که مرکز براندازی جمهوری اسلامی در قلب کشور ما توسط دانشجویان پیرو خط امام راحل تصرف شد و معلوم شد که این‌ها چه برنامه‌هایی شومی اجرا کرده و برای براندازی انقلاب اسلامی ما دارند.

 

وی بیان کرد: به‌همین مناسبت سیزدهم آبان به‌عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده است، استکبار ستیزی جزئی از ایمان ماست، هر انسانی که نماز می‌خواند در برابر خدا اذان و اقامه می گوید و تشهد می‌خواند ذکر لا اله الا الله بر زبان جاری می‌کند که این ذکر، نفی طاغوت‌ها و مستکبرین و برای استکبارستیزی است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: پس‌از  نفی طاغوت و استکبار، ما شهادت به یگانگی خداوند متعال می‌ دهیم، ایمان ما درصورتی می‌تواند برای ما ارزشمند باشد  که استکبار ستیز باشیم در برابر طاغوت بایستیم، تمسک به  ریسمان الهی آنجایی است که ما طاغوت ها را کنار زدیم و آن موقع است  که می توانیم از امدادهای الهی بهره‌مند شویم.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: وقتی که استکبارستیزی بخشی از دین ما را تشکیل می‌دهد، می‌توانیم بگوییم به تجربه ثابت شده است که مقاومت در برابر استکبار جهانی عزت‌بخش ماست و ما را به اهداف مورد نظر می رساند، اگر چنانچه با استکبار جهانی مذاکره‌ای باید انجام بگیرد، در پرتو مقاومت باشد که  برای ما عزت آفرین خواهد شد.

 

وی ابراز کرد: مذاکره و لبخند زدن به دشمن و تسلیم شدن در برابر خواسته او، جز ذلت و از دست دادن داشته‌هایی که داریم، ثمره ای دیگر برای ملت ایران نخواهد داشت، آمریکا خوی استکباری دارد، شیطان بزرگ است، اینها کسانی نیستند که انسان با منطق و استدلال، حق خود را از آن‌ها بگیرد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار گفت:  ترامپ جمهوری  خواه و کسانی که داعیه حقوق‌بشر دارند کسی بود که حاج‌قاسم سلیمانی، این سرباز رسید اسلام  را به شهادت رساند، بایدن جنایتکار کسی است که می‌بینیم که در جلوی چشم جهانی، اقدام به سرقت نفت جمهوری اسلامی می‌کند، جمهوری اسلامی قدرت این را دارد در هر جایی‌که اراده کند، دشمن را به زانو درآورد و حرکت اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دریا، نشان داد که به راحتی می شود هیمنه پوشالی آمریکا را به هم ریخت.

 

وی یادآور شد: استکبار جهانی اقدام به سرقت نفت ما کرد اما دلاورمردان نیروی دریایی سپاه، نفت کش ما را از زیر چمگ آنها گرفتند و به سمت  آبهای خلیج فارس هدایت کردند، آمریکایی‌ها در فیلم‌های هالیوودی خیلی زیبا، قدرتشان را به نمایش می‌گذارند و ابزار و تجهیزات جنگی‌شان را به کار می‌گیرند، اما در برابر شیرمردان جمهوری اسلامی ایران فاقد کارایی و تجهیزات آنان، تبدیل به عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی می‌شوند، این پیروزی بزرگ به ملت ایران و جبهه مقاومت تبریک عرض می‌کنم.

 

امام جمعه ایلام گفت: این پیروزی پس از فرار مفتضحانه آمریکا از دریای خلیج‌فارس درس آموزنده‌ای است برای کشور های مرتجع منطقه که  دلبسته و وابسته به استکبار جهانی هستند، بدانند که آنها  قدرت دفاع از ناوها و ناوچه های  خودشان  را ندارند چه رسد به این‌که حکومت آن‌ها را بخواهند نگهداری کند، گذشت آن روزهایی که آمریکایی‌ها  قدرت خود را به نمایش می‌گذاشتند و بهترین گزینه برای آمریکایی‌ها در منطقه ما این است که ناوها و  ناوچه های جنگی  آنها به غنیمت جبهه مقاومت در نیامده است منطقه را ترک کرده و جان سالم به‌در برند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه دولت سیزدهم به حمدالله آغاز امیدبخشی داشته و در این مدت کوتاه شبانه روز تلاش می‌کند که تلاش این عزیزان قابل تقدیر است، افزود: لازمه‌ی این موفقیت تسریع در انتصاب کارگزاران همراه و همدل است و سامان‌دهی سریع آنها، که بتوانند در برابر مشکلاتی  که وجود دارد مردم را یاری کنند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: مردم انتظار دارند در دولت ضد فساد آیت الله رئیسی جدی‌تر با تورم و گرانی مقابله شود، گرانی ناشی از فساد است و قطع کردن عوامل نفوذی و رانت خوانتخواران در اقتصاد و مسکن، قاطعیت و جهاد شبانه‌روزی می‌طلبد، لذا باید دولت عزیزمان و حضرت آیت‌الله رئیسی در اولین اقدام خود، این نیروهای همدل را به کار بگیرند تا بتوانند مجری برنامه‌های ارزشمند آنها باشند.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: بر خود لازم می‌دانم که از همه عزیزانی که در اقصی نقاط شهرستان‌ایلام  و در سایر شهرستان‌ها، یادآوره ارزشمند شهدا را برگزار می‌کنند تقدیر و تشکر کنم و کم‌کم باید برای اجرای کنگره بزرگ شهید گلگون‌کفن استان ایلام آماده شویم و این دینی است که ما نسبت به شهدا داریم که نام آن‌ها را بیش‌از گذشته زنده کنیم و فضای جامعه ما معطر به یاد و نام شهدا شود.

 

وی با تقدیر از قاریان و حافظان خردسال که زینت‌بخش نماز جمعه امروز شدند، خاطرنشان کرد:  امیدواریم روزی برسد که فرهنگ قرآنی و آیات قرآن و آشنایی با تفسیر در جامعه‌ی ما همگانی شود.

کد خبر 1113125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha