رییس جمهوری و وزیر کشور تکلیف انتخاب استاندار کرمان را مشخص کنند/کرمان به دلیل وجود حاج قاسم شهری بین المللی است

آیت الله شیخ بهایی با بیان اینکه کرمان به دلیل وجود حاج قاسم یک شهر بین المللی است، گفت: از رییس جمهوری و وزیر کشور می خواهیم تکلیف مسئولیت های کلان شهری از جمله استاندار، فرماندار و... را روشن کنند تا از حالت انتظار بیرون بیاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، آیت الله احمد شیخ بهایی، جمعه(14 آبان) در خطبه های نماز جمعه با برشمردن اقسام جهاد از جمله جهاد نظامی، گفت: نگاه ما به رزمندگان خدا، این است که مدافعان حرم هستند و به شهدا و حاج قاسم عرضه می داریم راه شما ادامه دارد.

 

 

خطیب موقت جمعه کرمان افزود: تلاش و فداکاری و اخلاص شما در دل های جوانان ما چنان جرأت و جسارتی کاشته و چنان ایمانی ایجاد کرده که در مقابل ابرقدرت جهان که 200 سال است دنیا را برای خودش می خواهد و هیچکس جرأت نکرده در برابر او بایستد، امروز تمام توان نظامی او را به سخره گرفتند.

 

 

 

وی با اشاره به تصویر منتشر شده از ایستادن مقتدارنه همراه با جرأت و جسارت نیروی دریایی سپاه در برابر ناو آمریکایی تصریح کرد: آمریکا، قاتلی است که ما با او پدرکشتگی داریم و خون حاج قاسم ما را ریخته و نامردی که امام عزیز ما را از ما گرفت و سالها از کشور تبعید و از رژیم طاغوت ستمشاهی حمایت کرد و هزاران نفر را به خاک و خون کشید.

 

 

 

آیت الله شیخ بهایی با بیان اینکه آمریکا هفت تریلیون دلار که برای سه بار خراب کردن و دوباره ساختن دوباره آمریکا کافی بود را هزینه کرد و داعش را به جان مسلمانان انداخت؛ افزود: حالا کار او به دزدی در روز روشن رسیده آن هم در خارج از آب های سرزمینی اما نیروهای ما با شجاعت کامل وارد شدند.

 

 

وی با اشاره به اینکه در جنگ احزاب وقتی عمربن عبدود فریاد می کشید و مبارز می طلبید و همه از ترس سر جای خود خشک شان زده بود، امام علی علیه السلام برای ایستادن مقابل او اعلام امادگی کرد؛ گفت: امروز نیروهای ما هم خون علی علیه السلام در رگ دارند و به سرعت خود را به کشتی رساندند و این جرأت و جسارت را ما در انتقام سخت خون حاج قاسم می خواهیم.

 

 

 

خطیب موقت جمعه کرمان ادامه داد: ما از مسئولین می خواهیم حرف مقام معظم رهبری درباره انتقام سخت را عملی کنند جوری که آمریکا در کل این منطقه هیچ نقطه ای برای باقی ماندن نداشته باشد.

 

 

وی تأکید کرد: این روحیه در همه افراد ملت باید تقویت شود و با توجه به هفته بسیج دانش آموزی، این روحیه را باید  در دانش آموزان تقویت کرد و فرهنگ جهاد و شهادت در دل مدارس، دانشگاه ها، مساجد، خانواده ها و ... برود که فرهنگ اسلام ناب است و باید این فرهنگ ماندگار شود.

 

 

 

آیت الله شیخ بهایی با بیان اینکه ما در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم که همه ملت با گوشت و پوست و استخوان خود آن را درک کردند و آثار تحریم دشمن و آثار تخریب نفوذی های دشمن را می بینیم؛ سیاست های کلان اقتصادی و دستورالعمل مبارزه در این عرصه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: الحمدلله که انقلابی ها مسئولیت را به دست گرفتند و باید فرصت ها را لحظه به لحظه غنیمت بدانند.

 

 

 

وی با افزودن اینکه مردم حامی آنها هستند و آنها هم باید سیاست ها را دنبال کنند؛ بیان کرد: از جمله در شهر ما، کرمان از رییس جمهوری و وزیر کشور می خواهیم تکلیف مسئولیت های کلان شهری از جمله استاندار، فرماندار و... را روشن کنند تا از حالت انتظار بیرون بیاید و کسانی از جمله شورا و شهرداری ها که کارشان را شروع کردند کار را جدی و جهادی و خستگی ناپذیر با مشورت پیش ببرند.

 

 

 

 

خطیب موقت جمعه کرمان با بیان اینکه کرمان به دلیل وجود حاج قاسم یک شهر بین المللی است، خاطرنشان کرد: شهر، مدیریت، مسئولین و اقداماتی می خواهد در تراز حاج قاسم لذا باید همه جانبه به این مسئله نگاه شود.

 

 

 

وی در ادامه به موفقیت بزرگ دولت سیزدهم در آغاز به کار او برای واکسیناسیون هم اشاره کرد و با درخواست از کسانی که تاکنون اقدام نکردند هرچه زودتر واکسن بزنند؛ در ادامه گفت: در کنار جهاد نظامی و اقتصادی به جهاد تبیینی و روشنگری هم نیاز داریم و مسئولین باید با مردم حرف بزنند و در میان مردم باشند و شبهه ها را دست کم نگیرند و بیخیال آن نشوند که فضای مجازی محل پمپاژ شبهه است لذا باید شبهات توضیح داده شود و مسئولین در اجتماعات بیایند و با مردم صحبت کنند که مردم می پذیرند.

 

 

 

آیت الله شیخ بهایی در پایان بر حق روستاها از معادن، مهلت دادن بانک ها به کارخانه ها برای جلوگیری از تعطیلی کارخانجات، اهتمام به دعای باران از جمله دعای ۱۹ صحیفه سجادیه، نیاز کشاورزی کرمان به الگوی کشت و نیاز کشاورز به مشاوره و در نهایت به روز فرهنگ عمومی هم اشاره و تصریح کرد: باید با سبک زندگی خود چهره ای از اسلام به دنیا نشان دهیم که غیرمسلمین آرزو کنند کاش مسلمان شوند.

کد خبر 1113127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha