فرهنگ عمومی به زندگی فردی و اجتماعی انسان هویت می بخشد 

حجت الاسلام احمد نجنو گفت: فرهنگ عمومی می‌تواند به زندگی فردی و اجتماعی انسان هویت ببخشد متاسفانه امروز هزاران شبکه ماهواره ای با دلارهای سعودی و آمریکایی در مسیر مخدوش کردن فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی راه‌اندازی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۴ آبان ماه، حجت الاسلام «احمد نجنو» در خطبه های نماز جمعه شهرستان کهنوج، با بیان این مطلب که امروز در تقویم  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز فرهنگ عمومی نامگذاری شده است، گفت: فرهنگ عمومی و فرهنگ سازی در همه حوزه های زندگی اجتماعی، خانواده حکومت اقتصاد و آموزش و پرورش نقش دارد.


امام جمعه کهنوج افزود: مقام معظم رهبری در این باره فرمودند؛ فرهنگ مثل هوایی است که انسان در آن محیط تنفس می‌کند و اگر محیطی که انسان تنفس می کند پاک باشد انسان با تنفس هوای پاک همیشه سالم است اما اگر فضای هوایی که تنفس می کند آلوده باشد قطعا این هوای آلوده در جسم و جان آن وارد می شود و او را بیمار می‌کند.


وی بیان کرد: امروز ما نیازمندی‌های بسیار زیادی در عرصه فرهنگ عمومی و فرهنگ‌سازی در حوزه های مختلف داریم تا محیطی سالم و پاک برای جامعه مان ایجاد کنیم همه باید در این عرصه وارد شوید.


حجت الاسلام نجنو تاکید کرد: از دولت گرفته تا ملت و مردم و همه اقشار مختلف باید دست به دست هم دهیم تا شرایط سالمی را برای جامعه ما در حوزه های مختلف را فراهم شود.


خطیب جمعه کهنوج از فرهنگ عمومی به عنوان روح جامعه نام برد و ابراز کرد: فرهنگ عمومی می‌تواند به زندگی فردی و اجتماعی انسان هویت ببخشد متاسفانه امروز هزاران شبکه ماهواره ای با دلارهای سعودی و آمریکایی در مسیر مخدوش کردن فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی راه‌اندازی شده‌اند و شبانه روز در حال آلوده کردن فضای فرهنگی جامعه ما هستند.


وی اظهار کرد: امروز فرهنگ تجملات در حوزه‌های مختلف سبک زندگی جامعه ما بیداد می‌کند و فرهنگ ازدواج نیز از هویت اصیل و اسلامی فاصله گرفته است، که باید اصلاح شوند.


حجت الاسلام نجنو افزایش سن ازدواج را یک معضل برشمرد و افزود: فرهنگ ازدواج آسان باید جای ازدواج های تجمل گرا را بگیرد تا جوانان ما به راحتی و آسانی هر چه تمام بتواند تشکیل زندگی دهند.


امام جمعه کهنوج ضمن ابراز تاسف، عنوان کرد: خبرهای خوبی از وضعیت جمعیت کشورمان به گوش نمی رسد همان طور که گفتند اگر وضعیت فعلی همچنان ادامه یابد تا چند سال آینده با یک کشور مواجه می‌شویم که دیگر از سرمایه جوان بی‌بهره است.


وی بیان کرد: مجلس انقلابی قدم‌هایی را برای تصویب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برداشته است و شورای نگهبان نیز بر این موضوع تاکید کرده که قابل تقدیر است.


حجت الاسلام نجنو با بیان این مطلب که در این قانون ارتقای سلامت مادر، فرزند و افزایش خدمات بهداشتی و درمانی برای مادران و کودکان دیده شده است، اضافه کرد: افزایش خدمات به خانواده‌هایی که فرزند بیشتری دارند و یکسری تخفیفات بیمه و تسهیلات آموزشی و حتی سهمیه استخدامی برای خانواده با جمعیت بالا در نظر گرفته شده است امیدواریم این قانون به تصویب برسد تا همه خانواده بتوانند از این خدمات به نحو شایسته استفاده کنند.


خطیب جمعه کهنوج یادآور شد: قریب ۱۰ روز قبل در ایام میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع)، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا نفت شیراز که حامل نفت ایران برای چین بود را متوقف کرده و با خاموش کردن سیستم ردیاب آن نفتکش را ربودند.


وی ابراز کرد: آنها نفتکش را به سمت مقصد مورد نظرشان حرکت داده و نفت موجود در نفتکش را به نفتکش عربستانی منتقل کردند البته در گذشته نیز در خلیج عدن از این راهزنی ها داشتند اما این اولین دزدی دریایی و آشکار دولت بود که آمریکا مرتکب شد.


حجت الاسلام نجنو اظهار کرد: فرمانده دلیر نیروی دریای سپاه به محض دریافت خبر این سرقت دریایی پایگاه دریایی خودش را به حالت آماده ‌باش کامل در آورده و در کوتاه‌ترین زمان با ده‌ها قایق و با پشتیبانی هوایی هواپیما، بالگرد و یگان های موشکی عملیات ترکیبی را طراحی کرده و سرانجام نفتکش عربستان را به تصرف درآوردند.


امام جمعه کهنوج افزود: هر ۲ نفتکش به سمت سواحل ایران به حرکت در آمدند و همزمان چند ناو آمریکایی برای توقف مجدد نفت نفتکش ها وارد عمل می‌شوند که با مواجه قایق های تندرو ایرانی روبرو می‌شوند و ناوهای تا دندان مسلح آمریکایی ها را وادار به فرار می کنند.


وی در خاتمه جمهوری اسلامی ایران با این واکنش سریع و الهام‌بخش چند پیام همزمان را برای دوستان و دشمنان خود مخابره کرد، گفت: سپاه با هلی برن بر روی نفتکش عربستان به جهانیان فهماند بدانند که این عملیات بزرگ پیام روشن به موضوع ایران منطقه همچون عربستان و امارات است یعنی وقتی ارباب شما را زمین گیر کردیم شما حواستان را جمع کرده و پا از پا خطا نکنید.

کد خبر 1113150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha