مدیریت مصرف انرژی از موازین دینی و شرعی است/ افزایش مصرف گاز در اصفهان

علوی با اشاره به کاهش دما و افزایش مصرف گاز گفت: مدیریت مصرف انرژی از موازین دینی و شرعی و وظیفه همگانی است.

«مصطفی علوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به محدودیت منابع انرژی و لزوم استفاده صحیح از آن اظهارداشت: وجود منابع انرژی در حال حاضر نباید فرصتی برای مصرف همه آن بدون توجه به آیندگان باشد چرا که این سرمایه های امانتی در اختیار ما است تا در حد نیاز معقولانه استفاده و متوجه نیازهای آینده هم باشیم.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه در شش ماهه امسال نزدیک به 10 میلیارد مترمکعب گاز در این استان مصرف شده، تصریح کرد: این میزان در مقایسه با سال قبل کاهش 9 درصدی داشته که با توجه به افزایش انشعابات اثرگذار بوده است.

 

وی بهره برداری صحیح در مصارف خانگی و صنعتی و تجاری را باعث ماندگار خدمت رسانی اعلام کرد و اذعان داشت: مدیریت مصرف انرژی از موازین دینی و شرعی و وظیفه همگانی است و همه در این مسئله نقش دارند.

 

علوی با اشاره به تدین و دینداری مردم استان اصفهان گفت: همواره مردم به فکر همدیگر بوده اند و از مصرف بی رویه انرژی جلوگیری شده که نهادینه سازی فرهنگ استفاده صحیح متوجه همگان بوده و در این امر مردم نسبت به ترویج این فرهنگ تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف باعث استفاده همگان از انرژی گاز خواهد شد و این نعمت الهی به همه مردم در بخش های مختلف کشور و حتی بخش های دور افتاده هم خواهد رسید.

 

*افزایش مصرف گاز در اصفهان

 

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به کاهش دمای هوا و نیاز به استفاده از وسایل گرمایشی گفت: این روزها مصرف گاز از 60 میلیون کترمکعب گاز در استان گذشته که نیازمند همکاری مردم لازم است.

وی با بیان اینکه 15 میلیون مترمکعب سال گذشته کمبود گاز از حد مصرفی نرمال اصفهان داشتیم، خاطرنشان کرد: علاوه بر این کمبود افزایش مشترکین هم در این یک ساله رقم خورده که باید همکاری مردم در مصرف افزایش یابد.

 

علوی با اشاره به اینکه شبکه به هم پیوست در گاز رسانی کشور وجود دارد، یادآورشد: بی توجهی الگوی مصرف و صرفه جویی موجب بروز مشکل در ارائه گاز خواهد شد و به ناچار باید میزان مصرف صنعتی کاهش پیدا کند که بر میزان تولید و اشتغال اثر می گذارد.

وی از همه مردم استان اصفهان خواست تا در مصرف انرژی در تمامی فصول همکاری کنند تا شاهد اختلال در خدمت رسانی و زندگی و کار مردم نباشیم.

کد خبر 1113195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha