جوانان و نوجوانان باید عرصه فضای مجازی را به یک فرصت ایده آل تبدیل کنند

امام جمعه موقت یاسوج حضور در فضای مجازی همراه با سواد رسانه ای را ضروری دانست و گفت: جوانان و نوجوانان باید عرصه فضای مجازی را به یک فرصت ایده آل تبدیل کنند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین «سیروس حکمتی نیک» امروز (۱۴ آبان ماه) در بازدید از سومین رویداد تولید و محتوای بسیج در شهر یاسوج با اشاره به اینکه امروز اهمیت فضای مجازی در عرصه جهانی اگر بیشتر از فضای حقیقی نباشد، کمتر نیست، اظهار کرد: به همان اندازه که در فضای حقیقی نیاز است از هر گونه عده برای دفاع و پیشبرد نظام ولایی و در عرصه معرفت و آگاهی بخشی به جامعه استفاده کرد، به همان اندازه ضرورت دارد برای مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی، مبارزه با رزایل اخلاقی، تبیین ارزش های دینی و کمالات انسانی نیز از فضای مجازی باید استفاده کرد.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استفاده از فضای مجازی و تولیدات محتوایی این فضا، رسانه های دیجیتال و فضای سایبری امری کاملا ضروری است.

 

وی حضور در فضای مجازی همراه با سواد رسانه ای را ضروری دانست و افزود: جوانان و نوجوانان باید عرصه فضای مجازی را به یک فرصت ایده آل تبدیل کنند و از اینکه فضای مجازی یک تهدید برای جوانان باشد، جلوگیری کنند.
 

حجت الاسلام حکمتی نیک با تقدیر از برگزاری چنین رویدادهایی، خاطرنشان کرد : یکی از مهم ترین عرصه های ظهور و بروز فضای مجازی و رسانه های دیجیتال در شرایط امروزی، عرصه اقتصادی و ایجاد اشتغال بوده و نیاز است متولیان امر و مسئولان در این زمینه بستر لازم را برای حضور جوانان جویای کار فراهم کنند.

 

امام جمعه موقت شهر یاسوج گفت: در بحث ایجاد اشتغال برای جوانان، رونق اقتصادی و تکیه بر اقتصاد درون زا که همیشه نگاه حاکم اسلامی و رهبر دینی ما بوده، در واقع منظومه فکری اقتصادی معظم له محسوب می شود باید بتوانیم شاهد رونق در استارت آپ ها و فناوری های نوین برای جوانان باشیم.

 

وی با بیان اینکه یکی از مولفه های اقتدار نظام اسلامی ایران که مقام معظم رهبری روی آن بسیار تاکید دارند «تولید علم» است، تصریح کرد: امروزه هر جامعه ای که از علم روز، فناوری های نوین و تکنیک و علوم پیشرفته صنعتی برخوردار نباشد ناچار است در دل نظام های سیاسی استبدادی عالم هضم می شود، بنابراین بر این اساس باید با تاسی از آیات و روایات از اهل بیت علیهم السلام و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنار قدرت ملی، قدرت دفاعی، قدرت نفوذ معنوی در عرصه منطقه و جهان به شدت به قدرت علمی و تولید علم در فضای کشور اسلامی نیازمند هستیم.

 

حجت الاسلام حکمتی نیک پیشرفت در فناوری های نو و عرصه سایبری را برای کشور ضروری دانست و گفت: در کنار پیشرفت های علمی جمهوری اسلامی ایران در فصای حقیقی، توانمند شدن در  عرصه سایبری کاملا برای ما حیاتی است.

 

---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
کد خبر 1113201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha