وصال پدر و مادر  شهید حسین شکرائیان به پایان رسید

وصال پدر و مادر شهید حسین شکرائیان پس از شناسایی هویت آن به پایان رسید، و آنان مزار شهیدشان را در دانشگاه صنعتی اصفهان آغوش گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، شهید حسین شکرائیان از دو شهید گمنام خاکسپاری شده در دانشگاه صنعتی اصفهان است که  هویتش پس از39 سال مشخص و پدر و مادرش از او با خبر شدند.

این شهید وطن از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت تهران بود که با  لشکر ۳۲ انصارالحسین همدان به جبهه های حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس اعزام شد و ۲۵ آبان ۱۳۶۱ در عملیات مسلم‌بن‌عقیل در سومار به شهادت رسید و پیکرش در منطقه جنگی ماند.

 

سال 86 پس از تفحص در منطقه جنگی، پیکر گمنام وی شناسایی شد و پس اجرای یک مراسم همراه یک شهید گمنام دیگر در دانشگاه صنعتی اصفهان به خاک سپرده شد.

 

14 سال پیش این خاکسپاری انجام و به عنوان شهید گمنام دانشگاه صنعتی محلی معنوی برای دانشجویان بود تا اینکه پس از انجام آزمایشات و تحقیقات ژنتیکی، هویت این شهید مشخص و به اطلاع خانواده اش رسید.

خانواده این شهید گمنام مزار شهید خود را در بغل گرفتند و بالاخره موقع وصال رسید که به اعتقاد مادر او، امام رضا(ع) واسطه این اتفاق شد.

 

مراسم اسقبال خانواده این شهید همراه با مراسم یادبود 144 شهید دانشگاه صنعتی اصفهان شب جمعه در محل آن دانشگاه برگزار شد.

 

* آرامش دانشجویان در کنار شهید گمنام

 

دانشحویان در این دانشگاه از محفل اعتقادی و معنوی آن بهره می بردند و مایه برکت برای آنان بود.

وجود دانشجوی شهید رشته مهندسی به دیگر دوستان خود می گوید که با وجود دانش علمی ولی برای دفاع از آرمان های کشور باید وارد عرصه شد و نقش خود را ایفا کند.

فضای معنوی که آرامگاه شهدا در دانشگاه ها ایجاد می کنند غیرقابل انکار است و دانشجویان و اساتید از معرفت و معنوی آن بهره می برند.

 

*وصیت شهید برای شرکت در مراسم های عمومی

 

این شهید در وصیت نامه خود ضمن تقاضای فاتحه برای بخشش گناهان، برادران و خواهران دینی خود را به حضور در مراسم های معنوی و فعالیت در این مجالس توصیه کردند.

پیروی از امام و دنباله رویی از راه شهدا را هم سفارش کرده است و از امدادهای غیبی امام زمان(عج) نیز گفته است که در جبهه ها پشتوانه رزمندگان بوده ه است

کد خبر 1113208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha