عدم دسترسی به اطلاعات مساجد ماهنشان یکی از موانع مدیریت مسجد است

حجت الاسلام رحمانی یکی از مهمترین موانع در حوزه مدیریت مساجد در شهرستان ماهنشان را عدم دسترسی به اطلاعات مساجد شهرستان ماهنشان خواند و گفت: این مشکل با ثبت اطلاعات مساجد در سامانه بیرق قابل حل است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان در دیدار مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری استان زنجان با اشاره به فعالیت مساجد این شهرستان اظهار کرد: سامانه بیرق بزرگترین اجتماع مذهبی کشور به شمار می رود که اطلاعات مربوط به مساجد در آن به ثبت می رسد. 

 

حجت الاسلام روح الله رحمانی ادامه داد: تجمیع اطلاعات مساجد شهرستان در سامانه بیرق امکان برنامه ریزی صحیح و مدیریت هدفمند مساجد را برای خادمین و خدمتگزاران مسجد در تمامی دستگاه های فرهنگی، فراهم خواهد کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین موانع در حوزه مدیریت مساجد در سطح شهرستان ماهنشان همانند سایر شهرستان های کشور عدم دسترسی به اطلاعات مساجد می باشد که به امید خداوند متعال به زودی این مشکل نیز حل خواهد شد.

 

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه ثبت اطلاعات مساجد در سامانه بیرق در راستای اجرای طرح واره اوج می باشد، گفت: هدف از اجرای طرح واره اوج بسیج مساجد برای خل مشکل محله است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان نیز به فعالیت 24 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با راه اندازی سامانه فهما فعالیت این کانون ها ساماندهی شد.

 

حجت الاسلام محمدنقی یارمحمدی با یادآوری اینکه فعالیت کانون های مساجد در سامانه فهما به ثبت می رسد، گفت: این سامانه بستری برای رقابت سالم کانون های مساجد در سراسر کشور را فراهم کرده است و بچه های مسجدی می توانند ضمن اطلاع از نحوه فعالیت دیگر کانون های مساجد در مسابقات فرهنگی و هنری متنوع شرکت کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون طرح همدلی و مواسات کانون های مساجد با توزیع گوشت قربانی با همراهی موسسه حضرت خدیجه(س) و برنامه سمت خدا در کانون های مساجد سراسر کشور آغاز شده است.

 

این مسئول اضافه کرد: در هشت مرحله توزیع گوشت قربانی در استان زنجان، بسته های گوشت قربانی از طریق کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان ماهنشان نیز به دست نیازمندان رسید.

 

کد خبر 1113273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha