عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با آل سعود نزدیک است

یک روزنامه عبری زبان با اشاره به سفر شخصیت های یهودی آمریکایی به ریاض اعلام کرد: عادی سازی روابط نزدیک است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی 21، روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونت» در گزارشی اعلام کرد: یک هیئت متشکل از 20 شخصیت یهودی در آمریکا اخیرا به عربستان سفر کردند و با مسئولان ارشد ریاض از جمله شش نفر از وزیران و شاهزادگان آل سعود نشست هایی را برگزار کردند.

براساس این گزارش، سفر هیئت یهودی به دعوت عربستان و به همت  کاخ سفید به منظور تقویت روابط پس از توافقنامه عادی سازی انجام شد.

 

«فیل روزین» تاجر یهودی آمریکایی و یکی از شرکت کنندگان در این سفر گفت: آل سعود شهروندان خود را برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی آماده می کند. ریاض این رژیم را به عنوان قدرت منطقه ای می بیند و توانایی آن را در دفاع از خودش علیه ایران تحسین می کنیم.

 

روزین ادامه داد: هرگز غافلگیر نشوید، اگر در ماه ها یا سال آینده عادی سازی روابط بین عربستان و اسرائیل را شاهد بودیم.

 

این روزنامه در گزارش خود آورده است که روزین، دوست نزدیک بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی است. او می گوید که عربستان گام های مختلف کوچکی را به سمت عادی سازی روابط از جمله بازکردن حریم هوایی برای پروازهای تجاری اسرائیل برداشته است.

 

این روزنامه مدعی شد که ریاض مذاکرات مخفی را با واشنگتن به منظور پیوستن توافقنامه عادی سازی روابط انجام داده است. بدون تلاش عربستان، امضای توافقنامه با امارات و بحرین انجام نمی شد.

 

روزین درباره دلیل عدم عادی سازی عربستان تاکنون گفت: به نظر من عربستانی ها هرگز عادی سازی با فلسطینی ها را شرط نمی کنند، آنها منتظر یک لحظه مناسب هستند.

کد خبر 1113286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha