برگزاری جشنواره تخصصی نمایش نامه نویسی «جامه‌ک»/فراخوان استعدادیابی تئاتر بچه‌های مسجد اعلام می شود

مسئول واحد نمایش حوزه هنری ایلام با اشاره به اعلام فراخوان استعدادیابی تئاتر بچه‌های مسجد، از اجرای دومین جشنواره تخصصی نمایشنامه نویسی با عنوان «جامه‌ک» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام،«محمد محمدیان‌شمالی» در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد:واحد نمایش حوزه هنری استان ایلام فعالیت‌های متعددی در این بخش از جمله برگزاری دومین جشنواره تخصصی نمایش نامه نویسی «جامه‌ک» را برای امسال در برنامه تئاتری خود دارد.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته  دوره اول جشنواره تخصصی نمایش نامه نویسی «جامه‌ک» برگزار شد و آثار منتخب در قالب کتاب نیز به چاپ رسید، افزود: همچنین  فراخوان استعدادیابی تئاتر بچه‌های مسجد در استان اعلام شده و انتظار می رود شاهد حضور گسترده بچه های مسجد در راستای شناسایی استعدادهای جدید در حوزه تئاتر استان باشیم.

 

مسئول واحد نمایش حوزه هنری ایلام با اشاره به اینکه از گروه‌های منتخب مساجد و از اجراهایی با مضمون دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت، سبک زندگی ایرانی اسلامی، خانواده و جهان پساکرونا حمایت  می شود، ابراز کرد: گروه های تئاتر بچه های مسجد می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به واحد نمایش حوزه هنری ایلام رماجعه کنند.

 

محمدیان شمالی با اشاره به استعدادهای درخشان استان ایلام در حوزه تئاتر و موفقیت هنرمندان این استان در جشنواره های ملی و منطقه ای، تصریح کرد: نمایش «داشتن یا نداشتن، مسئله این است» در پانزدهمین فستیوال بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به عنوان اثر برگزیده معرفی شد.

 

وی با بیان اینکه این نمایش به نویسندگی و کارگردانی مرجان قاسمی کاری از واحد نمایش حوزه هنری انقلاب اسلامی است، افزود:  نمایش داشتن و نداشتن به موضوعات و مشکلات خانواده محترم شهدا و جایگاه آنها در بین جامعه  پرداخته است.

 

محمدیان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین تلاش می شود که با  همت واحد نمایش حوزه هنری استان از ۵ اثر خیابانی، یک اثر صحنه‌ای و یک اثر به عنوان ژانر کودک برای اجرای خیابانی حمایت های لازم انجام شود.

 

کد خبر 1113293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha