محکومیت دو واحد تولیدی شن و ماسه غیر استاندارد در ایلام

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: دو واحد تولیدی شن و ماسه به علت توزیع و عرضه فرآورده غیر استاندارد به مراجع قضایی معرفی و مدیریت آن‌ها به ۶ ماه حبس محکوم شدند.

«مهناز همتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام  اظهار کرد: دو واحد تولید کننده شن و ماسه در شهرستان‌های بدره و دره‌شهر به جرم تولید و عرضه فرآورده مشمول استاندارد اجباری بدون دریافت پروانه استاندارد و نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد محکوم شدند.

 

وی افزود: این واحد‌های تولیدی با وجود هشدار‌های داده شده مبنی بر رعایت حقوق مصرف کنندگان و قوانین جاری سازمان ملی استاندارد ایران به علت توزیع و عرضه فرآورده غیر استاندارد به مراجع قضایی معرفی و مدیریت آن‌ها به 6 ماه حبس محکوم شدند.

 

مدیر کل استاندارد ایلام با بیان اینکه این احکام در راستای اجرای مواد قانونی و شکایت این اداره کل، توسط دادگاه کیفری صادر شده است، گفت: محکومیت این دو واحد تولیدی به دلیل نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد و تولید و عرضه فرآورده مشمول استاندارد اجباری بدون دریافت پروانه استاندارد بوده است.

 

همتی تاکید کرد: شهروندان هرگونه موارد غیر کیفی و مشکوک در حوزه استاندارد را به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۱۵۱۷ رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد استان اطلاع دهند.

 

کد خبر 1113348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha