دستگاه‌ها باید در مواجهه با بحران خشکسالی در کنارهم باشند

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان گفت: تمالمی دستگاه‌‌های اجرایی کردستان در مواجهه با حشکسالی باید در کنار هم باشند و با اقدامات به موقع و مؤثر سعی در مدیریت بحران‌ها نمایند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، احمد محمدرضایی مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری در جلسه کارگروه بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، با تبریک هفته پدافند و تقدیر از مدیریت و مجموعه شرکت آب منطقه‌ای کردستان اظهار کرد: خوشبختانه شرکت آب منطقه‌ای کردستان در مواجه با بحران‌ها همیشه بصورت ضربتی و با مدیریت عالی توانسته عمل نماید به نحوی که  بدون آسیب، آن بحران را پشت سر گذاشته است؛ به همین جهت در ارزیابی‌های حوزه پدافند غیرعامل، اقدامات این شرکت همیشه حائز اهمیت بوده و این جای قدردانی دارد.

 

 

وی به وضعیت خشکسالی استان اشاره کرد و بیان کرد: امروز در مواجه با بحران خشکسالی کلیه دستگاه‌ها باید در کنار هم باشند و با اقدامات به موقع و مؤثر سعی در مدیریت بحران‌ها نمایند، چرا که متأسفانه بعضاً مشاهده شده برخی از رسانه‌های سودجو از این موضوع برای تخریب وجه سازمان‌ها و مدیران استانی، استفاده کرده‌اند.

 

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان افزود: حوزه اقدامات پدافندی بسیار وسیع است و نباید مدیران در مواجه با بحران تعلل نمایند، چرا که متأسفانه مشاهده شده برخی از مدیران استانی دیدگاه پدافندی ندارند و این در آینده مسأله‌ساز خواهد شد اما خوشبختانه این دیدگاه در شرکت آب منطقه‌ای کردستان کاملا جانمایی و ارتقاء یافته و مجموعه اقدامات سال 1398 در مواجه با سیلاب و امسال مجموعه این شرکت در سازگاری با کم آبی، خود گویای این واقعیت است.

 

 

محمدرضایی ادامه داد:  دشمن از هر راهی برای ضربه زدن به نظام وارد می شود که نمونه بارز آن حمله سایبری اخیر به سامانه سوخت کشور بود و امروز ما باید از هر زمان دیگر متحدتر و آگاه‌تر باشیم و اجازه ندهیم این اقدامات خللی در باور و رفتار ما وارد کند.

 

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری از رصد و پیگیری اقدامات پدافندی دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و اظهار داشت: این دفتر در سال گذشته حدود 20 هزار صفحه گزارش مستند از عملکرد دستگاه‌های استان در حوزه پدافند غیرعامل تهیه کرده و خوشبختانه استان کردستان در سطح کشور از نظر اقدامات پدافندی جایگاه خوبی دارد.

 

 

وی عنوان کرد: با توجه به برخی مشکلات، ضرورت دارد ادارات و سازمان‌های استان به‌ویژه دستگاه‌های خدمت‌رسان، به دیزل ژنراتور برای تأمین برق مورد نیاز در شرایط اضطراری تجهیز شوند.

 

 

سرقت تجهیزات زیرساختی حوزه آب از معضلات این حوزه است

 

 

محمد معززاده مردوخی معاون برنامه‌ریزی و بهبود مدیریت شرکت نیز در این جلسه به حفاظت فیزیکی تجهیزات هواشناسی این شرکت اشاره کرد و یادآور شد: یکی از معضلات این شرکت سرقت تجهیزات زیرساختی و زیربنایی خصوصاً تجهیزات هواشناسی در نقاط دور دست استان است و اگر استانداری در این خصوص ورود و با شرکت‌های بیمه‌ای در خصوص بیمه کردن این تجهیزات مکاتبه نماید، می‌تواند کارساز و نتیجه بخش باشد.

 

 

معاون طرح و توسعه شرکت "یکی دیگر از اعضای جلسه" عنوان کرد: این شرکت با توجه به شرایط خشکسالی امسال، در ابتدای سال جاری با بررسی وضعیت آب ذخیره پشت سدها تمام تلاش خود را به کار برد تا با اجرای سریع و به موقع خط انتقال آب سد عباس‌آباد به تصفیه خانه بانه، از قطعی آب شرب در این شهرستان پیشگیری نماید.

 

 

اسعد رسول‌پور به مشکلات مالی شرکت اشاره کرد و افزود: این شرکت جهت اجرای طرح‌های ناتمام خصوصاً پروژه‌های پدافندی نیازمند تزریق سریع اعتبار است و طرح‌های پدافندی نیز که در سال جاری اجرا شد با کمترین اعتبار مالی به فعلیت درآمد و این ناشی از همدلی و همراهی بسیار مطلوب و رضایت بخش، در این مجموعه است.

 

 

وی افزود: این شرکت امروز آمادگی کامل دارد تا 400 لیتر بر ثانیه آب پاک سد چراغ‌ویس را جهت تامین آب شرب سقز، تحویل شرکت آب و فاضلاب نماید و امیدواریم آن شرکت تمام تلاش خود را برای این موضوع بکار ببرد.

 

 

در پایان جلسه با اهدای لوح از تلاش‌ها و خدمات اثرگذار مدیرکل و کارشناس مسئول پدافند غیرعامل استانداری و مدیر و کارشناس بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، تجلیل شد.

کد خبر 1113350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha