تشکیل جهاد آبرسانی برای آبرسانی به روستاها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان از تشکیل جهاد آبرسانی برای آبرسانی به روستاها توسط وزارت نیرو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، آرش آریانژاد در جلسه کارگروه بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، با اشاره به تعاریف حوزه پدافند غیرعامل اظهار کرد: پدافند غیرعامل مجموعه‌ای از اقداماتی است که منجر به افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، پایداری ملی و تداوم فعالیت‌های ضروری و تسهیل در مدیریت بحران در مقابل تهدیدات دشمن می‌شود و از این رو شناخت نقاط ضعف و قوت‌ و شناسایی تهدیدات درحوزه کاری و برنامه‌ریزی مدون برای به حداقل رساندن نقاط آسیب‌پذیر، مهمترین برنامه پدافند غیر عامل است.

 

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، به برنامه‌های امیدوارکننده وزارت نیرو اشاره کرد و افزود: خوشبختانه دیدگاه‌های وزارت نیرو در خصوص پروژه‌های عمرانی به سمت عملیاتی شدن رفته و از نشانه‌های بارز آن تشکیل جهاد آبرسانی و استفاده از نخبه‌ها در حوزه آب، توسط وزیر نیرو برای آبرسانی به روستاها است.

 

 

وی در خصوص پایدار شدن اعتبارات پروژه‌های استان ابراز امیدواری کرد و افزود: طی جلسه‌ای که در وزارت نیرو برگزار شد تعدادی از پروژه‌های این شرکت در لیست پروژه‌های ویژه دولت قرار گرفت و این بدان معناست که دولت می‌تواند اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها را رأساً تأمین نماید که ان شاءالله در سفر ریاست جمهوری به استان، جزئیات دقیق‌تر، عنوان خواهد شد.

 

 

آریانژاد به تأکید وزیر نیرو در خصوص اتمام هرچه سریعتر طرح‌های ناتمام اشاره و عنوان کرد: آن چیزی که امروز جزء اولویت‌ها و بسیار مورد تأکید شخص وزیر نیرو است شامل؛ اعتبار دقیق، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی دقیق و بهره‌برداری در زمان مقرر است که این به نوبه خود یک فعالیت صد درصد جهادی است.

 

 

این مقام مسئول به طرح‌های پدافندی این شرکت اشاره کرد و افزود: با توجه به خشکسالی سال جاری و احتمال قطعی گسترده آب در استان، این شرکت در شهرستان بانه با وجود نبود اعتبار لازم و با قبول مسئولیت و تصمیم‌گیری چالشی، اقدام به راه‌اندازی خط انتقال آب سد عباس‌آباد به تصفیه خانه بانه در مدت 45 روز کرد، که این امر جز با همدلی و همراهی مجموعه آب منطقه‌ای، پیمانکار و مشاور مربوطه، قابل انجام نبود.

 

 

وی یادآور شد: با توجه به تغییر اقلیم و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سطح وزارت نیرو، در تلاشیم تا در برخی شهرستان‌ها که بامشکل کم‌آبی مواجه هستیم، منبع آب پدافندی در نظر گرفته شود؛ تا در صورت وجود بحران آب، از این منابع استفاده و شهروندان با مشکل قطعی آب روبرو نشوند.

 


 

آرش آریانژاد از عمده مشکلات پیش‌رو در اجرای طرح‌های پدافندی را نوسان بازار عنوان کرد و افزود: در بحث اجرای طرح‌های آبی همیشه دو مقوله اجرا و انتقال مطرح است، که هر دوی این موارد نیازمند خرید تجهیزات و تأسیسات زیربنایی و مهم بوده اما متأسفانه نرخ این تجهیزات تابع وضعیت بازار است.

 

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان از تأمین آب شرب شهرستان‌های قروه و دهگلان از منابع زیرزمینی خبر داد و گفت: آب شرب این شهرستان‌ها در حال حاضر از طریق چاه تأمین می‌شود که با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ان‌شاءالله طی 2 سال و نیم آینده آب سد آزاد به سد قوچم و از آنجا به 130 روستای در مسیر و شهرستان‌های قروه و دهگلان انتقال می‌یابد که در صورت تحقق این مهم، حدود 150 حلقه چاه شرب در این دو شهرستان پلمپ و این آب‌ها به سفره‌های زیرزمینی و آبخوان‌ها، برگشت داده می‌شوند.

 

آریانژاد به همراهی خوب مردم استان در اجرای طرح‌های این شرکت اشاره و ابراز داشت: هر جا که بحران یا چالشی پیش آمده مردم این استان با نجابت تمام همراه و همدل بوده‌اند و مدیران استانی باید قدردان این شرافت و نجابت مردم فهیم استان بوده و شایسته است همواره با صداقت پاسخگوی ابهامات مردم باشند.

 

 

وی از همکاری و تعامل خوب مدیریت و دفتر پدافند غیرعامل استانداری با مجموعه آب منطقه‌ای کردستان قدردانی کرد و یادآور شد: خوشبختانه این ارتباط همیشه به نحو احسن صورت گرفته و همواره از همراهی خوب مجموعه پدافند غیرعامل استانداری بهره‌مند بوده‌ایم.

کد خبر 1113354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha