لزوم استفاده از تهویه مناسب برای فعالیت حضوری مدارس فارس

قاسم پور گفت: در مورد مدارس فعالیت حضوری مدارس فارس تاکید استاندار بر وجود تهویه مناسب و استفاده از ظرفیت خیران مدرسه ساز در خصوص کارگذاری تهویه ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرضا قاسم پور»، امروز (شنبه 15 آبان) با اشاره به وضعیت کرونا در فارس در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر در استان دارای وضعیت با ثباتی هستیم اما ضرورت دارد که پروتکل های بهداشتی افزایش یابد و تمامی افراد برای انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

معاون استاندار فارس افزود: فارس از نظر تزریق واکسن کرونا همچنان در کشور پیشتاز است و از نظر اعمال محدودیت ها در حوزه اصناف رتبه دوم تا سوم در کشور را داریم و دوز سوم برای افراد بالای 60 سال و کادر درمان در فارس در حال تزریق است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا اضافه کرد: آمار تجمعی تست در استان یک میلیون و 672 هزار و 940 تست بوده و درصد مثبت شدن تست های کرونا در فارس 30 درصد است و درصد بهبودی 97 درصد است.

وی تاکید کرد: در مورد مدارس فعالیت حضوری مدارس فارس تاکید استاندار بر وجود تهویه مناسب و استفاده از ظرفیت خیران مدرسه ساز در خصوص کارگذاری تهویه ها است و برای تشویق افراد به تزریق واکسن لازم است خبرنگاران، مسئولان و ... اقدام کنند.

قاسم پور ادامه داد: محدودیت ها همچنان به قوت خود باقی است و محدودیت های هوشمند در استان در بخش های سفر، خدمات و ... در حال اعمال است و بازگشایی ها با اولویت حفظ سلامت جامعه و اقشار مختلف است.

وی با اشاره به اصناف گفت: اتاق اصناف فارس و اتحادیه های صنفی متعهد شده اند که این نظارت ها را جدی تر کنند و در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی تذکر داده شده و در نهایت در صورت تداوم پلمب می شوند.

معاون استاندار فارس افزود: سه شهرستان فارس دارای وضعیت قرمز هستند و برای مدارس استان، بهداشت سخت گیری خواهد کرد و هر جا مشکلی  باشد اجازه برگزاری کلاس حضوری وجود ندارد.

وی اعلام کرد: مدارس متوسطه دوم از 15 آبان مقرر شده بازگشایی شوند و از اول آذر اگر پیک ششم نباشد متوسطه اول و ابتدایی آموزش حضوری داشته باشند.

قاسم پور تاکید کرد: تمامی تجمعات ورزشی، علمی و ... ممنوع است و تاکنون در استان پنج میلیون و 982 هزار و 448 دوز واکسن در استان تزریق شده است.

وی با اشاره به آمار تجمعی بازرسی و نظارت  در سطح استان از ابتدای شیوع کرونا تا 13 آبان جاری بیان کرد: در این مدت به 39 هزار و 409 صنف در استان اخطار داده شده و یک هزار و 655 صنف متخلف پلمب شده اند.

معاون استاندار فارس اعلام کرد: 604 هزار و 597 خودروی شخصی متخلف نیز از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان جریمه شده اند و به 292 اداره و سازمان تذکر کتبی داده شده و هفت مورد نیز به هیئت تخلفات اداری معرفی شده اند.

 

کد خبر 1113364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha