مراجع تقلید پرچمدار اسلام و مکتب تشیع در دوران غیبت هستند

حجت الاسلام والمسلمین بی آزار تهرانی گفت: حفظ حرمت، احترام و قداست مراجع عظام تقلید بر ما واجب است چراکه مراجع تقلید پرچمدار اسلام و مکتب تشیع در دوران غیبت هستند. بنابراین حفظ حرمت آنها بر ما واجب است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مراسم بزرگداشت آیت الله سید ابراهیم میرباقری با حضور آیت الله سیدمهدی میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری و جمعی از شخصیت های لشگری و کشوری و تعدادی از اساتید و طلاب حوزه علمیه و ائمه جماعات مساجد جمعه ۱۴ آبان ماه در حسینیه هدایت تهران برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین «احسان بی آزار تهرانی» در این مراسم گفت: طبق روایت درگذشت عالمی، رخنه و سلمه ای در بدنه اسلام است یعنی با درگذشت یک عالم، آسیب جدی به بدنه مکتب تشیع و حوزه های علمیه وارد می شود.

 

خطیب دینی خاطرنشان کرد: وقتی عالمی به رحمت خدا می رود، اولین سوالی که مطرح می شود، این است که برای جبران خلاء ایشان چه کار کرده ایم؟ آیا شاگردانی برای جانشینی یک عالم بزرگوار تربیت شده اند؟ و چقدر در زمان حیات ایشان از محضر عالم ربانی بهره گرفته ایم.

 

وی ادامه داد: آیت الله سیدابراهیم میرباقری برادر آیت الله سیدمهدی میرباقری، استاد حوزه و دانشگاه بودند و در هر دو مرکز شاگردان خوبی تربیت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین بی آزار تهرانی تاکید کرد: حفظ حرمت، احترام و قداست مراجع عظام تقلید بر ما واجب است چراکه مراجع تقلید پرچمدار اسلام و مکتب تشیع در دوران غیبت هستند. بنابراین حفظ حرمت آنها بر ما واجب است.

 

وی تصریح کرد: هیچ بهانه و دلیلی وجود ندارد که حرمت مراجع عظام تقلید حفظ نشود. هر گونه خدمت به علما، خدمت به دین است. هر گونه حفظ حرمت علما، حفظ حرمت دین است. بر ما واجب است به علما، مراجع تقلید و بزرگان خدمت کنیم.

 

در پایان مراسم جمعی از ذاکران و مداحان اهل بیت (ع) در این مراسم به مرثیه سرایی در رثای اهل بیت (ع) و بیان جایگاه علما و توصیف جایگاه علما در عصر غیبت پرداختند.

کد خبر 1113406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha