عادي انگاري باعث شروع پيك ششم خواهد شد

بازوند گفت: خوشبختانه روند شيب بيماري كرونا در استان كرمانشاه نزولي است اما مردم نبايد بگذارند كه با عادي انگاري و بي توجهي به رعايت پروتكل هاي بهداشتي، استان وارد پيك ششم كرونا شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه هوشنگ بازوند در نشست ستاد ملی کرونا که به ریاست رئیس جمهور و به صورت ارتباط تصویری با استانداران برگزار شد؛ گفت: امروز هم متعاقب جلسات قبل ستاد ملي كرونا به رياست دكتر رئيسي، رياست محترم جمهوري برگزار شد و موضوعات لازم براي توجه به رعايت پروتكل هاي بهداشتي و گسترش روند واکسیناسیون به منظور كاهش بيماري كرونا مورد تاكيد قرار گرفت.

 

استاندار کرمانشاه با اشاره به سير نزولي بيماري كرونا در استان كرمانشاه  خاطر نشان کرد: خوشبختانه هفته گذشته روند سير نزولي كرونا در استان ادامه داشت و همچنين روند ترخيص ها از ورودي ها در بيمارستان ها بيشتر بود كه اين موضوع نشان از توجه به رعايت پروتكل هاي بهداشتي دارد اما براي اينكه وارد پيك ششم نشويم اين رعايت ها و توجهات بايد بيشتر شود.

 

وی تصريح كرد: بعضي از استان ها در آستانه ورود به پيك ششم هستند  لذا براي اينكه ما هم وارد اين پيك نشويم بايد عادي انگاري ها را كاهش دهيم.

 

بازوند با بيان اينكه در حال حاضر بحث قرنطينه و محدويت هوشمند مطرح است، اظهار کرد: بايد به سمت محدويت هوشمند در استان حركت كنيم و مردم نبايد نسبت به بيماري كرونا ساده انگاري و عادي انگاري داشته باشند و همچنين توجه به ترزيق واكسن نيز موضوعي بيسار مهم و الزامي است.

 

وی افزود: عليرغم اينكه روزانه امكانات كافي براي ترزيق ۱۰۰ هزار واكسن در استان وجود دارد اما حدود ۲۰ هزار دوز واكسن ترزيق مي شود لذا ضروري است كه مردم به هيچ عنوان تحت تاثير بعضي از صحبت ها كه عموماً  از طريق شبكه هاي معاند براي عدم ترزيق واكسن منعكس مي شود، قرار نگيرند زيرا توجه به رعايت پروتكل هاي بهداشتي و گسترش واکسیناسیون و همچنين كاهش عادي انگاري از موضوعات بسيار مهم براي جلوگيري از افزايش روند ابتلاء به بيماري كرونا است.

 

استاندار کرمانشاه بیان کرد: با توجه به اينكه در حال حاضر موضوع محدويت هوشمند مطرح است اگر كسي از ترزيق واكسن امتتاع كند، ممكن است در آينده از برخورداري بعضي از خدمات محروم شود و همه مردم بزرگوار استان بايد در جريان باشند كه زدن واكسن به نفع خودشان و جامعه است.

 

مشاور عالي استان با اشاره به تاثير ترزيق واكسن در كاهش مرگ و ميرها ادامه داد: امكان دارد كساني كه واكسن زده اند دوباره دچار كرونا شوند اما مرگ و ميرها با ترزيق واكسن بسيار كاهش پيدا كرده است كه اين خود دليلي براي توجه به توسعه واکسیناسیون در جامعه است.

 

وي در پايان گفت: در هفته گذشته 4 شهر استان كرمانشاه قرمز بود كه خوشبختانه در حال حاضر تنها يك شهر در استان قرمز است اما بايد همچنان به رعايت پروتكل هاي بهداشتي، ترزيق واكسن و كاهش ساده انگاري توجه ويژه داشته باشيم.

 

کد خبر 1113418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha