باغ موزه دفاع مقدس ظرفیت مهمی برای اجرای درست رویداد ساری ۲۰۲۲است

خریانپور با بیان اینکه باید ظرفیت های گردشگری دینی، سلامت، ورزشی، کشاورزی و... در مازندران در راستای اجرای درست رویداد ساری۲۰۲۲ به عنوان ساری پایتخت گردشگری اکو به کار بسته شود،گفت: همچنین باغ موزه دفاع مقدس مازندران هم یک ظرفیت برای ساری ۲۰۲۲است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «حسن خیریانپور»  امروز(۱۵آبان) در جلسه مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی با محوریت رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ استان مازندران در محل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: با تلاش بسیار زیاد در رویداد بین‌المللی ۲۰۲۲ ساری به‌عنوان پایتخت گردشگری، انتخاب شد، جلسات شورای راهبری تشکیل شد، تاکید ویژه برای استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی داشتیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران افزود: شورای راهبری به ریاست استاندار شکل گرفت، دبیرخانه هم تشکیل شد، نکته مهم اینکه سعی کردیم از تجربه استان دیگر همچون همدان به‌عنوان پایتخت تمدن تاریخ ایران استفاده کنیم، علاوه بر ایجاد عزم همگانی بر فضاسازی محیطی تاکید شد.

 

خیریانپور تصریح کرد: نصب تابلوهایی که خبر از این رویداد بدهد در ورودی‌های شهرها در راستای فضاسازی محیطی انجام شد، فعال سازی دیپلماسی به‌معنای واقعی کلمه ضرورت دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: در هر کدام از بخش‌های گردشگری شاهد تنوع صنایع دستی در همه ۲۲ شهرستان‌های استان هستیم، همچون از سه موهبت جنگل، دریا و حدفاصل جنگل و دریا یا همان دشت حاصل‌خیز و زیبا، ۱۶۰ رودخانه و انهار برخورداریم.

 

خیریانپور گفت: طبیعت گردی و بوم گردی در مازندران منحصر به‌فرد است، گردشگری سلامت در همه حوزه‌ها، گردشگری کشاورزی به عنوان یک ظرفیت است، دانشکده علوم طبیعی و منابع طبیعی استان با محوریت ارتباط با دانشگاه‌های عضو اکو برنامه‌ریزی خواهند کرد.

 

وی با اشاره به گردشگری ورزشی، گفت: فراموش نکنیم ورزش به‌عنوان یکی از حوزه‌های مهم با تنوع فرهنگ، رسوم، آداب و سنن در زمینه‌های مختلف و علوم دینی در ایران ریشه دارد، از گردشگری آبی و دریایی غافل نشویم، گردشگری مذهبی و دفاع مقدس در باغ‌موزه دفاع مقدس ظرفیت خوبی برای استان است.

 

خیریانپور ادامه داد: شورای برنامه‌ریزی استان و شورای راهبری مازندران در حال انجام اقدامات هستند.

کد خبر 1113424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha