مشتری مداری مزیت رقابتی برای بنگاه های اقتصادی است

ایزدفر گفت: اخلاق کسب و کار و مشتری مداری اهمیت فراوانی دارد و مزیت رقابتی برای واحدها و بنگاه های اقتصادی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صلاح الدین ایزدفر»، امروز (شنبه 15 آبان) در جلسه کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس که به صورت وبینار برگزار شد، گفت: اخلاق کسب و کار و مشتری مداری اهمیت فراوانی دارد و مزیت رقابتی برای واحدها و بنگاه های اقتصادی محسوب می شود.

رئیس کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس افزود: با عدم تعامل میان عوامل ساختارهای اجتماعی و اقتصادی به نتایج اخلاقی و اقتصادی نمی توان رسید و برای تعامل مطلوب، تصمیمات و سیاستگذاری ها  باید با توجه به همه بخش های اجتماعی و اقتصادی انجام شود.

«احمد الهیاری»، نیز در این جلسه گفت: شاهد کم رنگ شدن اخلاق حرفه ای در کار و تعامل بین کارفرما و کارمندان هستیم اما باید به منابع انسانی و تعاملات بین افراد در محیط کار و سازمان و نحوه رفتار مدیران و صاحبان مشاغل با نیروهای خود، پرداخته شود.

استاد دانشگاه و متخصص حوزه منابع انسانی افزود: موانع و عوامل موثر در زیست اخلاقی شامل شیوه تعریف اخلاق، عوامل سازمانی و عوامل فردی است و در بسیاری از مواقع برخی از بی اخلاقی ها ناشی از برداشت های نادرست از مفهوم اخلاق حرفه ای است.

وی در ادامه این نشست به بحث و بررسی عوامل سازمانی شامل بروکراسی ساختاری، مدیریت فرهنگ ، نوع راهبرد و قوانین و نظام های مدیریتی و عوامل فردی شامل هوش، نگرش های شغلی و ادراک و اختلال های شخصیتی و... که دخیل در بروز رفتار و اخلاق حرفه ای است پرداخت.

کد خبر 1113461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha