هدف از تأسیس مدارس صدرا، تربیت نیرو و کادرسازی برای جامعه اسلامی است

حجت‌الاسلام نبی‌زاده گفت: در مدارس صدرا انتظار می‌رود وظایف تربیتی و پرورشی نسبت به مسئله آموزش در اولویت باشد چرا که بهره‌مندی از تحصیل علم و دانش و به‌کارگیری درست و مؤثر آن، مستلزم تعهد و تربیت نیروی انسانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده» نشست مدیران مدارس صدرای خوزستان، با ارج نهادن به جایگاه ارزشمند تعلیم و تربیت و مقام شامخ معلم اظهار کرد: هدف از تأسیس مدارس صدرا، تربیت نیرو و کادرسازی برای جامعه اسلامی است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی، همچون آب برای تشنه، به کادر متعهد، انقلابی و اثرگذار در جامعه نیاز دارد افزود: فعالیت‌های پرورشی در مدارس صدرا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

وی تصریح کرد: در مدارس صدرا انتظار می‌رود وظایف تربیتی و پرورشی نسبت به مسئله آموزش در اولویت باشد چرا که بهره‌مندی از تحصیل علم و دانش و به‌کارگیری درست و مؤثر آن، مستلزم تعهد و تربیت نیروی انسانی است.

 

«حجت‌الاسلام احسان فردآقایی» نیز با اشاره به موضوع «گسست نسلی» در جوامع امروزی عنوان کرد: تغییرات بین نسل‌ها، مسئله‌ای است که همیشه اتفاق افتاده و ناگزیر از این تغییر هستیم، لذا با توجه به اینکه در جامعه امروزی این فاصله، بسیار کمتر شده، باید تلاش کنیم خودمان را به این جریان برسانیم تا این گُسست نسلی، عمیق‌تر نشود.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان اضافه کرد: ما در مدارس، بیش از آنکه به پول و اعتبار نیاز داشته باشیم، نیازمند همت و اراده برای پرورش و تربیتی انسان‌سازهستیم.

 

«حجت‌الاسلام رشیدی» مسئول امور مدارس صدرای خوزستان نیز با گرامیداشت یوم الله 13 آبان و روز دانش آموز، قرارگاه مدارس صدرا را یکی از قرارگاه‌های دوازده‌گانه اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان برشمرد و ابراز کرد: ما به عنوان ستاد مرکزی، علاوه بر مدیریت این قرارگاه، الزامات و سیاستگذاری‌های مدارس صدرای ولایت را با همکاری روسای ادارات تبلیغات اسلامی و مدیران مدارس صدرا به عنوان فرماندهان این قرارگاه به شکل جدی در استان خوزستان در پیش خواهیم گرفت.

 

«حجت‌الاسلام حریزاوی» رئیس رسانه و روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان هم در راستای انجام فعالیت‌های رسانه ای مدارس صدرا و برگزاری فراخوان دانش‌آموزی برترین‌های رسانه‌ای این مدارس، توانمندی‌های مهارتی را در کنار توانمندی‌های معرفتی را از ضرورت‌های تربیتی نسل نوجوان و جوان امروزی دانست.

 

گفتنی است، تبیین امورمالی و سامانه های مدارس صدرا، پرسش و پاسخ با مدیرکل تبلیغات اسلامی و کارشناسان اداره کل آموزش  پرورش از حاشیه های این نشست بود.

 

کد خبر 1113464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha