تعیین تکلیف استانداری مازندران مورد انتظار است/لزوم تکمیل پروژه های ابتر

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: استان مازندران دارای پروژه های نیمه تمام بی شماری است که باید در راستای رویداد ساری ۲۰۲۲ علاوه بر تعریف پروژه های جدید، برای ساماندهی و خاتمه پروژه های ابتر هم فکر اساسی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی»  امروز(۱۵آبان) در جلسه مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی با محوریت رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ استان مازندران در محل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: مناسبت‌های ۱۳ آبان خاطراتی از رشادت جمعی از دانش‌آموزان، تسخیر لانه جاسوسی، تحقیر ابر جنایت‌کار و ابر مستکبر را پشت سر گذاشتیم.

 نماینده ولی فقیه در مازندران به جدیدترین رشادت و شهامت نیروهای سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: چند قایق تندروی سپاه در مقابل ناوهای نیروهای آمریکایی در دریای عمان ایستادند و کشتی حامل نفت دزدیده شده را متوقف کردند، این کشتی را برگرداندند بدون اینکه کسی جرات حرف زدن داشته باشد. قدردان این رشادت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه دو سه سال از عمر رویداد ۲۰۲۲ می‌گذرد و کار خاصی صورت نگرفته، تصریح کرد: مسئله رویداد ۲۰۲۲ حیثیتی است و باید آن را جدی گرفت.چون ما جزو سه کشور بنیان‌گذار اکو هستیم و باید خودمان را نشان بدهیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: امیدواریم نمایندگان به این رویداد توجه کرده و فکر نکنند که چون ساری پایتخت رویداد ۲۰۲۲ است نمایندگان این شهر باید فعال باشند، اینطور نیست بحث استان مطرح است.

 

وی همچنین گفت: به سرمایه‌های ملی و میراثی این ظرفیت‌های گردشگری که در حال فرسایش و تخریب هستند باید توجه کرد، منهای این برنامه باید آثار گرانبهای تاریخی که قابل ساختن نیست بلکه نیاز به مراقبت دارند را باید بازسازی کنیم.

 

امام جمعه ساری با بیان اینکه نیروهای داعش هر کجا پا گذاشتند آثار تاریخی آن شهر را تخریب کردند، گفت: این یک روش است، ماها هم به روش خودمان با اهمیت ندادن آثارمان را از بین بردیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اعلام کرد: پنج سال قبل از تولد امام زمان (عج) اولین حکومت شیعی با عنوان علویان در مازندران روی کار آمدند، به این میراث به‌عنوان یک موضوع خاص و مهم باید توجه کرد.

 

وی با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور به مازندران دیر یا زود فرا میرسد، اظهار کرد: از نظر آقای رئیسی اولویت با طرح‌های نیمه کاره است، ما هم باید طرح‌های نیمه کاره و نو را دسته بندی کنیم تا در بودجه عقب نیفتیم چرا که ما مازندرانی‌ها کمی دیر حرکت می‌کنیم.

 

این مسئول اضافه کرد: بنده از طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که مجلس در دستور کار دارد حمایت می‌کنم اگر بنا است مشوقاتی برای این طرح در نظر گرفته شود باید به سمت استان‌ها و مناطقی که در این حوزه مشکلات بیشتر و رتبه‌های پایین‌تری دارند هدایت کنیم.

 

وی ادامه داد: در خصوص استانداری من مصداقی وارد نمیشوم که تغییر کند یا خیر ولی می‌گوییم که تکلیف جدید هر چه هست زودتر مشخص شود، از نظر وجدانی و دینی چنانچه بدانیم فردا در این مسئولیت نیستیم باید تا آخرین ثانیه کارمان را درست انجام دهیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اذعان کرد: استاندار باید جوان و کاردان بوده و پختگی داشته باشد پرانرژی، خستگی‌ناپذیر و دلسوز باشد، مشکلات استان را با وفاق و همدلی میتوان حل کرد، دوری از شیطان و راه ندادنش در کسب و کار دستور اساسی اسلام است، چرا که خواسته‌های دل زیاد است و بسیاری از جرم‌ها به‌خاطر نفوذ شیطان است، گرچه شیطانی به‌نام آمریکا امروز در جهان در حال جولان دادن است.

کد خبر 1113504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha