برداشت راتون و ازگيل در بندر آستارا آغاز شد

کارجویان از آغاز برداشت راتون و ازگیل از شالیزارها و باغ‌های شهرستان مرزی بندر آستارا خبر داد.

«ساسان کارجویان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: کشت دوم محصولات کشاورزی بندر آستارا بیشتر از نوع راتون است در یک‌هزار هکتار از اراضی این شهرستان راتون پرورش می‌یابد.

 

مدیر جهاد کشاورزی بندر آستارا با بیان‌اینکه به طور متوسط ۷۵۰ کیلو در هر هکتار برداشت می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود ۷۵۰ تن راتون به ارزش ۱۶۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال از اراضی آستارا برداشت شود.

 

وی تصریح‌کرد: راتون قابليت طرح به عنوان جانشين بسياری از محصولات زراعی را دارد و كشت آن به علت هزينه‌ پايين توليد، كوتاهی دوره رويش و كيفيت مطلوب پخت مقرون به صرفه است.

 

کارجویان از آغاز برداشت میوه پاییزی کیوی از باغات شهرستان آستارا خبر داد و گفت: ازگيل در روستاهای كوته‌كومه، ويرمونی، شونده‌چولا، شونان، شونان‌رود، خانه‌های آسياب، كشفی، دگيرمانكشی، دميراوغلی‌كش، بهارستان، چلوند و سایر روستاهای آستارا كشت و توليد می‌شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی بندر آستارا با اشاره به اینکه برداشت ازگیل تا پایان آذرماه ادامه دارد، گفت: سطح زیر کشت ازگیل در آستارا ۶۵ هکتار است.

 

کارجویان با بیان‌اینکه در هر هکتار ۸ تن ازگیل برداشت می‌شود، خاطرنشان‌کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۲۰ تن ازگیل به ارزش ۳۶۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برداشت شود.

کد خبر 1113520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha