حوزه‌های علمیه نباید از خط تهذیب و اصلاح فاصله بگیرند

حجت الاسلام محمدی لائینی توجه به معیشت و آسیب شناسی مدارس ضرورت دارد، گفت: در حوزه علمیه باید تعارف را کنار بگذارید،حوزه‌های علمیه نباید از خط تهذیب و اصلاح فاصله بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۱۵آبان) در نشست با مدیر جدید حوزه‌های علمیه استان مازندران و کارکنان با اشاره به مناسبت‌ ۱۳ آبان ماه جاری، بیان کرد: همزمان با این روزها شاهد تحقیر ابر استکبار پوشالی با آن غرور و تکبر در حین دزدی دریایی بودیم که نشان از عاجز بودن دشمنان در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: روز ۱۴ آبان ماه اولین حکومت شیعی در دیار علویان قبل از تولد امام زمان (عج) به‌وسیله ساداتی از نسل پیامبر اکرم(ص) تشکیل شد و به عنوان این روز نامیده شده است که باید گرامی داشته شود.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: از دست دادن ستاره فروزان در سپهر حوزه‌های علمیه و جامعه روحانیت به‌نام علامه «حسن حسن زاده آملی» در مقیاس بین المللی و ملی و همچنین از دست دادن یک مدیر و طلبه مخلص و فاضل حجت الاسلام شیخ «ابوالقاسم طاهری» در مقیاس شهرستانی، استانی و بین استانی برایمان خسارت و مایه تاثر و تاسف است.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: اعتقاد به مقدرات به‌وسیله خدایی که حکیم و علیم است انسان را سبک می‌کند، فلفسه این جلسه تجدید عهد با مدیر جدید حوزه‌های علمیه استان است.

 

 

این مسئول ادامه داد: حوزه علمیه خیلی مهم است، اگر بدعمل کند ضررش زیاد است، به فرموده امام راحل خطر دانشگاه خطرش از انفجار بمب هسته‌ای بالاتر است چنانچه خطر حوزه‌های علمیه از خطر دانشگاه هم بیشتر است، این‌ها باید تهذیب شود و اشخاص متعهد کمر خود را برای اصلاح ببندند، پس حوزه‌های علمیه نباید از خط تهذیب و اصلاح فاصله بگیرند.

 

 

وی یادآور شد: امام راحل، رهبر، علامه طباطبایی و حسن زاده آملی و غیره از خوب‌های خروجی حوزه علمیه هستند، بدهای این حوزه و کسانی که ضربه زدند هم کم نبودند، باید حوزه بسازیم و حوزه را گسترش بدهیم، حوزه‌داری هم برای خودش هنری است.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تاکید کرد: ما الان در شهرسازی مشکلات زیادی داریم شهرسازی‌ها نه براساس الگوی اسلامی بلکه براساس معماری غربی است، نگهداری و نظافت شهر خودش مسئله بزرگی است، همه اینها نیاز به صرف هزینه دارد، در سه سال اخیر به بدنه شهرداری ساری بیش از ۲ هزار نیرو اضافه شد که به نسبت شهرداری گرگان ۳ هزار نیرو اضافه شد‌.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در هر اتاق شهرداری تعداد زیادی از زن و مرد کنار هم نشسته‌اند معلوم نیست چه مفاسد اقتصادی یا اجتماعی به‌بار خواهد آمد حال این شهرداری که خودش را نمیتواند مدیریت کند می‌خواهد به شهر برسد‌.

 

 

این مسئول تاکید کرد: در حوزه علمیه نیز توجه به معضل مدارس مهم است، مشکلات در حوزه نیاز به حوزه بانی دارد، دشمنان ما به حوزه جاسوس می‌فرستند و ناامنی ایجاد می‌کنند، چشم‌های بینا داشتن بسیار مهم است.

 

وی خطاب به مدیر جدید حوزه‌های علمیه استان، ادامه داد: حوزه‌دانی و حوزه‌بانی بسیار مهم است، اینکه طلاب خروجی تبدیل به یک فرد ضد رهبر، ضد انقلاب و امام شوند و غیرت ولایی نداشته باشد صحیح نیست، برخی طلاب در پی نقض اعمال رهبر انقلاب همچون تزریق واکسن ایرانی هستند. زیبنده نیست.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی عنوان کرد: دشمن در حوزه‌های علمیه بورسیه از نوع کاشتن افراد خود در مکان ما اختصاص می‌دهد تا ۵۰ سال دیگر سیاست‌های آن‌ها را پیاده کنند، مردم به بیوت علما اعتقاد دارند که باید هماهنگ با نظام و انقلاب باشد.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران توجه به معیشت و آسیب شناسی مدارس ضرورت دارد، تاکید کرد: در حوزه علمیه باید تعارف را کنار بگذارید، وجدانی عمل کرده و درست تشخیص دهید، مدیر جدید قوت‌های خوبی دارد اما باید عملکرد مرحوم حجت الاسلام طاهری مدیر اسبق حوزه های علمیه مازندران و حجت الاسلام  ابوترابی مدیر سابق حوزه های علمیه استان را الگوی خود قرار دهید.

 

 

این مسئول عنوان کرد: یک مدیر موفق باید خیلی به خودش زحمت بدهد از شخص خودش و از خانواده پرسنلی و حوزوی خود استفاده کند تا این حوزه در تراز مازندران با آن سوابق درخشان باشد.  

 

 
وی در پایان با اشاره به نامه امام هشتم (ع) اذعان کرد: هرگز نباید شیطان را در دلمان راه دهیم، یاد خداوند و امام زمان (عج) را فراموش نکنیم، تا خدا به ما عنایت کند.

کد خبر 1113525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha