لزوم آماده سازی زیرساخت های ساری برای پایتختی گردشگری اکو

شالبافان گفت: شهرستان ساری مرکز مازندران در سال۲۰۲۲ میزبان پایتخت گردشگری کشورهای اکو است و این رویداد نیازمند آماده‌سازی زیرساخت‌های استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «علی اصغر شالبافان» امروز(۱۵آبان) با حضور مجازی در جلسه مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی با محوریت رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ استان مازندران در محل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر ایجاد فضای آزادراهی در بهشهر، اظهار کرد: مازندران دارای جاذبه‌های خدادادی است، باغ پرندگان را در اصفهان ایجاد کردند ولی این باغ را خداوند در تالاب میانکاله به ما هدیه داد که متاسفانه با بحث‌های فرادستگاهی و ضعف‌هایی همراه است.

 

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: امیدواریم جلسه دیگری در استان برگزار شود و به سایر مشکلات بپردازیم، آیا صدا و سیما برنامه‌ای تحت عنوان اینکه رویداد ۲۰۲۲ چیست را تدارک دیده است؟ اگر که نه به این مهم توجه کند.

 

شالبافیان یادآور شد: جهت هر چه بهتر برگزار شدن رویداد ۲۰۲۲ اقدامات لازم هر چه زودتر انجام شود بهتر است، تا این رویداد در شان استان برگزار شود.

 

وی اضافه کرد: از جهات مختلف میتوان به این بحث پرداخت، ایران جزو کشورهای مهم اکو و از متقاضیان در حوزه گردشگری سلامت، تاریخی و طبیعت گردی است.

 

این مسئول ادامه داد: همانطور که کشورهای عضو اکو بحث توسعه را مدنظر قرار دادند پس برای حضور هر چه بهتر در رویداد ۲۰۲۲ پس از تخصیص بودجه مشخص مسئولان استانی و شهری دست به کار شوند.

«اسرافیل امیری» رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان مازندران نیز در این نشست بیان کرد: طی سال‌های اخیر به مباحث اقتصادی، تعامل و تسهیل گری اقتصاد استان توجه بیشتری شد که موفقیت‌هایی هم در این زمینه کسب شد.

 

وی با اشاره به رویداد ۲۰۲۲ افزود: در مورد این رویداد میتوان گفت که طی مکاتباتی با این اداره با استفاده از ظرفیت‌ها در لحظه می توانیم با همه سفارت‌ها ارتباط مستقیم برقرار کرده و تمام امور استان را پیش ببریم.

 

امیری تاکید کرد: نکته مهم این است که باید از ظرفیت سفارت‌خانه‌های عضو اکو استفاده کنیم تا به تعاملات بهتری برسیم.

 

وی گفت: همچنین با همراهی نمایندگی وزارت امور خارجه در استان مازندران می توان در بحث مبادلات بسته‌های فرهنگی و تبادل هیات های رسانه‌ای، گروه‌های موسیقی و موارد مربوط به این رویداد توسط سفیران کشورهای مختلف مدیریت کرد و اتفاق خوبی رقم زد.

 

 

 

کد خبر 1113549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha