اختتامیه هشتمین جشنواره ملی هنر آسمانی، بهمن ماه  برگزار می شود

اختتامیه هشتمین جشنواره ملی هنر آسمانی، نیمه بهمن ماه سال جاری در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری، امروز در نشست خبری این جشنواره ابراز داشت: از اواخر دهه شصت جشنواره های هنری مربوط به حوزه با عنوان شب شعر حوزه یا مسابقات هنری دانش آموختگان حوزه برگزار می شد تا این که از سال ۸۴به شکل رسمی جشنواره ای با عنوان هنر آسمانی در حوزه راه اندازی شد که تاکنون آثار و برکات خوبی نیز برای حوزه و حوزویان به همراه داشته است.

 

وی افزود: در جشنواره هفتم که اردیبهشت سال گذشته برگزار شد در مجموع ۱۰۷۵ اثر به دبیرخانه ارسال شد و امسال پیش بینی می شود این میزان به بیش از ۲ هزار اثر برسد.

 

ملانوری همچنین با اشاره به شروع به کار جشنواره هنر آسمانی از نیمه آبان امسال گفت: ان شاالله اختتامیه این جشنواره ۱۵ بهمن سال جاری برگزار خواهد شد و طی آن از آثار برگزیده تجلیل به عمل می آید.

 

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه اضافه کرد: در بخش عمومی جشنواره موضوعاتی همچون عفاف و حجاب، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی،  امیدآفرینی، مدیریت جهادی، امر به معروف و نهی از منکر و بحث اعتیاد مورد نظر هشتمین جشنواره هنر آسمانی است، ضمن آن که بخش ویژه شامل مسجد و جمعیت است.

 

وی یادآور شد: یکی از رشته های هنری در این جشنواره رشته هنرهای نمایشی است که در این بخش تهیه کنندگی، کارگردانی، بازیگری، فیلمنامه، نمایش نامه و بازینامه را خواهیم داشت؛ هنرهای تجسمی نیز  دیگر رشته ای می باشد که طلاب و فضلا می توانند آثار خود را ذیل آن ارسال نمایند که خود شامل طراحی، نقاشی، گرافیک، خوشنویسی، نگارگری و کاریکاتور است.

 

وی با اشاره به این که مهلت ارسال آثار پایان دی ماه است،گفت: هر طلبه هنرمند می تواند در هرکدام از دو رشته ۳ اثر و در مجموع ۶ اثر را ارسال کند.

 

گفتنی است علاقمندان می توانند جهت اطلاع کامل از شرایط شرکت در جشنواره می توانند به پایگاه اینترنتی جشنواره به آدرس www.honareasemani.ir مراجعه نمایند.

 

کد خبر 1113571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha