برای تحول در فرهنگ عمومی باید از فرهنگ دینی بهره بگیریم

آیت الله عابدینی گفت: ما میراث‌ دار انبیاء الهی بوده و کتاب ‌های آسمانی داریم، کافی است برای تحول در فرهنگ عمومی، از فرهنگ عمیق دینی بهره بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بیان کرد: اقتدار نظام در مصاف با استکبار جهانی را تبریک می‌ گویم و این اقدام در ارتقای فرهنگ امید و اعتماد در مردم نقش مهمی داشت و خدا را به خاطر این هدیه و نصرت سپاسگزاریم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: ما میراث‌ دار انبیاء الهی بوده و کتاب ‌های آسمانی داریم، کافی است برای تحول در فرهنگ عمومی، از فرهنگ عمیق دینی بهره بگیریم.

 

وی عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم دینی این است که خداوند فرموده به گونه ‌ای فرهنگ‌ سازی کنید که مردم خودشان برای عدالت حرکت کنند و با تهدید وارد عرصه قسط و عدل نشوند.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: خداوند فرمود فتنه بالاتر از قتل است و خسارات بیشتری دارد و ما این را تجربه کرده ایم و قتل یکی از اجزاء فتنه است و همه اینها را باید آرام آرام در جامعه تبیین کنیم.

 

وی افزود: ذکر حقیقی، آیات قرآن است و خداوند فرموده همه قرآن ذکر است و اگر ما این معنا را توجه کنیم به ارتقای فرهنگی دست می‌یابیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تاکید بر اینکه فرهنگ عمومی، جولانگاه فرصت ‌طلبان و مهاجمان فرهنگی برای نفوذ است، گفت: تهاجم فرهنگی آرام آرام همه چیز را نابود می‌کند و باید مراقب سوءاستفاده از این فضا باشیم.

 

وی با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی، اظهار کرد: باید مراقب آسیب‌ های فضای مجازی باشیم که آسیب‌های آن جوانان و نوجوانان ما را دچار آسیب و انحراف نکند و هنر ما این باشد که ضمن استفاده از فرصت‌های فضای مجازی، مانع از تهدیدهای آن شویم.

 

آیت الله عابدینی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی نباید فقط تماشاچی باشد و باید از هر روشی برای جلوگیری از تهدیدهای فضای مجازی ضمن استفاده از فرصت ‌های گوناگون آن، اقدام کند و نماز جمعه‌ها بزرگ ‌ترین و پرشورترین برنامه ‌های فرهنگی هستند که هر هفته برگزار می ‌شود و نباید این پدیده مهم در آمارهای ما دیده نشود.

 

وی خاطرنشان کرد: ارتقاء روح اعتماد و امید و همراهی و رضایتمندی مردم جزو اصلی‌ترین دغدغه‌های ما است چرا که جزو رسالت‌های جدی شورای فرهنگ عمومی است و خیلی باید این موضوعات را جدی بگیریم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: باید ببنیم جامعه ما امروز در چه موقعیتی قرار دارد و باید در چه جایگاهی باشیم و این تعالی در گام دوم انقلاب را باید به بهترین شکل انجام دهیم و تلاش کنیم تا حوزه‌ هایی که مردم در آن ناامید شده‌اند را اصلاح کنیم و نگذاریم امید مردم نا امید و اعتماد جامعه سلب شود و این رسالت اصلی شورای فرهنگ عمومی است.

 

 

 

کد خبر 1113587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha