تهیه شناسنامه سلامت روان برای ۵۲۰ مددجوی زنجانی

صفری از تهیه شناسنامه سلامت روان برای افراد ۱۸ تا ۵۰ سال در سال جاری خبر داد و گفت: برای ۵۲۰ مددجوی تحت حمایت جدید کمیته امداد استان زنجان شناسنامه سلامت روان تهیه‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی به مددجویان در قالب دوره‌های گروهی و فردی و بر اساس رده‌های سنی مختلف در راستای بهبود سلامت عمومی به مددجویان ارائه می‌شود.

 

هدایت صفری با اشاره به برگزاری دوره‌های مشاوره و راهنمایی گروهی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مددجویان به‌صورت گروه‌های کوچک و در بسیاری موارد نیز به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود، افزود : از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و252 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان در دوره‌های آموزش گروهی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی شرکت کردند .

 

این مسئول گفت: بهداشت روانی سالمندان، سلامت معنوی، مهارت‌های فرزند پروری دینی و مهارت ارتباط با کودکان  و نوجوانان، راهکارهای تغییر و اصلاح رفتار، آموزش مهارت‌های قبل و بعد از ازدواج موضوعاتی هستند که مددجویان درگروها و دوره‌های مختلف از آن بهره‌مند شدند.

 

وی افزود: مشاوره‌های تحصیلی، آموزش سبک زندگی اسلامی، مهارت‌های زندگی، آموزش مسائل حقوقی خانواده‌ها، مهارت‌های تفکر خلاق و کارآفرینی و مشاوره  شغلی از موضوعاتی هستند که بیش از 2 هزار مددجواز آن بهره برده‌اند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان، ایجاد امکان برقراری تماس و دریافت مشاوره و راهنمایی به‌صورت فردی، حضوری و غیرحضوری و تلفنی  را از دیگر خدمات این نهاد اعلام کرد و گفت: در طول این مدت 654 مددجو به‌صورت فردی با مراجعه به ادارات کمیته امداد در سراسر استان و یا به ‌صورت تلفنی خدمات مشاوره دریافت کرده‌اند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان از همکاری کلینک های تخصصی مشاوره و روانشناسی با کمیته امداد استان خبر داد و گفت: مرکز نیکوکاری تخصصی مشاوره و مددکاری نیز در  سال گذشته در شهرستان زنجان برای ارائه خدمات به خانواده‌های تحت حمایت ایجاد شده است.

 

وی همچنین از تهیه شناسنامه سلامت روان برای افراد 18تا 50 سال در سال جاری خبرداد و گفت: برای 520 مددجوی تحت حمایت جدید کمیته امداد استان زنجان شناسنامه سلامت روان تهیه‌شده است.

کد خبر 1113593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha