علی شلمچه مدیرکانون فرهنگی مسجدی که نام ‌آوازه شد

حجت الاسلام علی تمامزاده ملقب به ابوهادی از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز بود که در ۱۶ آبان ماه سال ۹۴ در منطقه حلب سوریه به فیض شهادت نائل آمد؛ این شهید والامقام به دلیل نشر نشریه شلمچه به علی شلمچه در میان کرجی ها معروف است.

خبرگزاری شبستان - البرز: « حجت الاسلام علی تمام زاده» در تهران، در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد. اولین فرزند خانواده بود. تنها ۲ سال داشت، که از تهران به کرج آمدند و در منطقه ۶ اسلام آباد، خیابان ولیعصر ساکن شدند. دوران تحصیلات دبستان تا پایان متوسطه را در مدرسه شهید فلاحی و شهیدسهروردی عظیمیه گذراند. اهل مطالعه بود. مطالعه کتاب های شهید مطهری(ره) و آشنایی اش با شخصیت و اندیشه ی این شهید، باعث شد طلبگی را انتخاب کنداز حوزه علمیه آیت الله ایروانی، چهارراه مولوی تهران شروع کردبعد از گذراندن سطح دو در این حوزه،  وارد حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) کرج شد.

 

سال ۱۳۷۹، از طریق خانواده، با « زهرا کورخلی» آشنا شدطی رسومات مذهبی و اسلامی با هم صحبت کردندبعد از اینکه متوجه شدند چه قدر از لحاظ اعتقادی با هم تفاهم دارند و خداوند این کفویت را ایجاد کرده تا در کنار هم به کمال بندگی برسند در روز ولادت حضرت زینب(سازدواج کردند.

 

اخلاص، بصیرت، توکل برخدا، عبادت خالصانه، نمازاول وقت خواندن، تهجد و شب زنده داری، سجده های طولانی بعد از هرنماز، ساده زیستی از خصوصیات برجسته علی بود. فعالیت های فرهنگی مختلفی داشت .سال ۱۳۷۶، جمعه صبح ها در مسجد فاطمیه همایش معنوی انتظار را با عده ای از دانشجویان، بسیج دانشجویی و بسیج طلاب راه انداختدر کنار همایش انتظار، سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری(رهرا با حضور حجت الاسلام عباسی ولدی برگزار کردهمایش انتظار و سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری(ره) از خاطرات خوب مردم کرج است که نزدیک به یک دهه، تا سال ۱۳۸۴ پا بر جا بوده است.

 

فتنه سال ۱۳۷۸، از روزنامه های زنجیره ای شروع شددر آن زمان فضای مجازی به آن صورت مطرح نبود و مجلات و روزنامه ها ابزار دست دشمن بودعلی و دوستانش با قلم زدن در نشریه های شلمچه، جبهه، دوکوهه و هفته نامه یالثارات الحسین(ع) در این عرصه هم فعالیت کردندبعد از نماز جمعه رو به روی مصلی می ایستادداد می زد و نشریه « شلمچه » را توزیع می کردبرای همین در میان بچه های کرج به علی شلمچه معروف شده بود.

 

 

با فرقه های منحرف فکری و دینی  بدون هیچ حمایتی مقابله کردطراحی برنامه های اعتراضی به این پدیده ها را راه اندازی می کرددر این راستا به نگارش مقالات و نوشته هایی در مجلات و پایگاه های مجازی پرداخت.  نسبت به دوستانش ظهور و بروز بیشتری داشت

 

بی پروا بودن در مقابله با انحراف و دارا بودن روحیه ی انقلابی و شجاعت بی نظیر علی موجب شده بود به عنوان یک شخصیت جریان ساز و خط شکن معرفی شوددر شعارگویی ها، راه پیمایی ها، تظاهرات همیشه میدان دار بودشعار می داد و مردم تکرار می کردند.

 

تربیت نوجوانان مهمترین دغدغه شهید تمامزاده

 

 یکی از همرزمان شهید علی تمامزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص این شهید والامقام گفت: معتقد بود اگر بتواند یک نوجوان را خوب تربیت کند توانسته است یک نسل را تربیت کندبرای تربیت نوجوانان خیلی وقت می گذاشت و در سطح مدارس فعال بودبه همین دلیل با پشتیبانی آیت الله رمضانی، امام جمعه وقت کرج، طرح طلوع را راه اندازی کرد.

 

این رزمنده جبهه مقاومت اظهار کرد: پیرو مسئله سوریه، راجع به شهدای فاطمیون و شهدای افغانستانی تا جایی که می توانست کارکرددو سه نشریه با نام "مطیعونبه چاپ رسانداولین نشریه هم ویژه نامه شهادت ابوحامد(شهیدعلیرضاتوسلیبود که منتشر شد.

 

به گفته وی، اهل مادیات نبوددوری از دنیا طلبی تکیه کلام همیشگی علی بودهر جا لازم بود کاری انجام دهد، انجام می دادمنتظر بودجه نمی شداز جیب شخصی خودش خرج می کردمی گفت:" اگر کار برای خدا باشد، خدا برکتش را در تمام لحظات زندگی جاری می کند."

 

 

وی ادامه داد: اعزام به سوریه برای یک روحانی که سوابق نظامی نداشت به همین راحتی نبودتصمیم گرفت با پاستورت یک افغانستانی و هویتی دیگر راهی شام شوداز اعضای فاطمیون شد و به یاری همان پاسپورت افغانستانی سال ۱۳۹۳ به سوریه اعزام شد.

 

رزمنده جبهه مقاومت خاطرنشان کرد: پنج هفته از حضورش در سوریه و تیپ فاطمیون که گذشت مامورین حفاظت پی به هویت جعلی اش بردند و از سوریه اخراجش کردنددر سوریه با ابوحامد آشنا شد و مقدمات دومین اعزامش به مدد و کمک ابوحامد انجام شددر سومین اعزامش،۱۶ آبان ۱۳۹۴، بعد از خواندن نماز صبح به امامت علی در منطقه جنوب غرب حلب، باغ مثلثی زیتون در میان آتش سنگین تکفیری ها مشغول عقب کشیدن همرزمان مجروح خود بود  که براثر اصابت گلوله به پهلو در سن ۳۹ سالگی، به شهادت رسید و در قطعه شهدا امام زاده محمد کرج به خاک سپرده شد.

 

محرومیت زدایی ویژگی بارز شهید تمامزاده 

 

« حجت الاسلام کاظم شکری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص این شهید والامقام گفت: یکی از ابعاد شخصیتی شهید حجت الاسلام تمامزاده، توجه به مسأله تربیت کودکان به ویژه نوجوانان بود.

 

مدیر ستاد فهما استان البرز افزود: روحیه حق خواهی، محرومیت زدایی و توجه به مستضعفان از جمله مسائلی بود که همواره شهید علی تمامزاده در قالب برنامه های کانون فرهنگی هنری مسجد در منطقه اسلام آباد کرج مورد توجه قرار می داد. 

 

وی اظهار کرد: مناعت طبع و بزرگ منشی این روحانی جوان و فاضل برای بسیاری از مردم به ویژه روحانیان دیگر در سطح استان البرز به عنوان الگورفتاری و تربیتی محسوب می شد و همواره از او به نیکی یاد می کنند. 

 

*گزارش از الناز رحمت نژآد

 

 

کد خبر 1113613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha