باید با تعارض منافع غیر شرعی برخورد کرد

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید براساس اصل ۴۴ قانون اساسی با تعارض منافع غیر قانونی و غیر شرعی برخورد کرد نه اینکه به منافعی که حق عده ای است ورود کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری، سیدسلمان ذاکر در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه (۱۶آبان)مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد بر اصول 3، 8 و 40 گفت: مجلس یازدهم به ساختارشکنی هایی در قالب تعارض منافع، نظارت بر رفتار نمایندگان و تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار ورود کرد؛ این موارد خوب است و هر کشوری نمی تواند به چنین ساختارشکنی هایی ورود کند. باید در نظر داشت که باید براساس اصل 44 قانون اساسی با تعارض منافع غیر قانونی و غیر شرعی برخورد کرد نه اینکه به منافعی که حق عده ای است ورود کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در طرح تسهیل صدور برخی مجوزها حق قضات را نادیده گرفتیم در حالی که باید اراده آن ها را تقویت می کردیم این نوع رفتارها معارض قوانین و نوعی تبعیض است و باید تعارض منافع را مدیریت کنیم نه حق کشی ها را.

عبدالرضا مصری ، نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه  امروز را به عهده داشت، در پاسخ به این اخطار، گفت: اصل 84 در مورد نحوه اداره جلسه و تخطی هیات رئیسه است و اینکه امری را خلاف قانون اساسی تصویب نکنند؛ براساس این اصل هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در مورد همه مسائل داخلی و خارجی اظهار نظر کند ما در این رابطه جلوی هیچ اظهارنظری را نگرفتیم بنابراین اخطار شما وارد نیست.

وی خاطر نشان کرد:  نمایندگان در قالب مخالف و موافق اظهارات خود را در مقابل دستورات جلسه امروز به صورت حکیمانه مطرح کردند و مغایر با اصل سوم قانون اساسی نبود؛ طرح مدیریت تعارض منافع به کمیسیون برای بررسی بیشتر ارجاع شد و امیدواریم نمایندگان اظهار نظرهای خود را به کمیسیون ارائه کنند.

کد خبر 1113727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha