جامعه امروز نیازمند اقدامات جهادی است

حجت الاسلام حقیان با بیان اینکه جنس فعالیت های جهادی از جنس اقدامات بی صدا و پر صواب است، گفت: جامعه نیازمند اقداماتی است که با اخلاص، تدین و فقط به خاطر تقرب به خداوند متعال و در خدمت به خلق الله انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین«رضا حقیان»  امروز(16آبان) در مراسم معارفه معاون فرهنگی قرارگاه فرهنگی جهادی امام زین العابدین(ع)، اظهار داشت:  کار اگر با نیت الهی و به منظور خدمت به مردم انجام شود، عبادت محسوب می شود.

 

وی افزود: در یک تقسیم بندی کلی عبادات از نگاه دین مبین اسلام، عبادت به عبادات فردی و عبادات اجتماعی تقسیم می شود.

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان، بیان کرد: عبادت فردی، عبادتی است که به منظورتقرب به درگاه الهی و با انگیزه الهی صورت می گیرد و منافع این  نوع عبادات فردی متوجه فرد می شود ماننده نماز، روزه، حج و...

 

وی افزود: عبادت اجتماعی آن عباداتی است که به نیت تقرب و بندگی انجام می گیرد، اما منافع این نوع عبادات متوجه اجتماع است.

 

حجت الاسلام حقیان ادامه داد: عبادات اجتماعی، عباداتی که منفعت عبادت، متوجه اجتماع می شود، مانند امر به معروف و نهی از منکر، انفاق، رزمایش های مواستات و دیگر اقداماتی که توسط جهادگران با نیت خدمت به مردم انجام می شود.

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان ابراز کرد: جنس اقدامات و کارهای شایسته ای که توسط یک گروه جوان و گمنام انجام می شود، از جنس عبادت اجتماعی است.

 

وی خاطرنشان کرد: به حمد الله گروه جهادی _ فرهنگی امام زین العابدین(ع)  در سطح استان هم در بعد فرهنگی و هم در خدمت به مردم اقدامات شایشته ای داشته است و لازم است فعالیت های این گروه جهادی مورد حمایت قرارگیرد.

 

حجت الاسلام حقیان ابراز کرد: جنس اقداماتی که توسط جهادگران گروه جهادی _ فرهنگی امام زین العابدین(ع) انجام می شود از عبادت های اجتماعی بی صدا است.

 

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص اقدامات جهادی بی صدا و پر ثواب، ادامه داد: براساس مبانی دین مبین اسلام و سیره اهل بیت عصمت وطهارت(ع) جنس اقدامات جهادی  در راستای کمک به مستمندان و نیازمندان جامعه، بی صدا و پرثواب است.

 

حجت الاسلام حقیان بیان کرد: اقدامات خداپسندانه ای که در ایام شیوع بیماری کرونا همه بویژه گروه های جهادی انجام دادند، از جنس خدمات و عبادات اجتماعی است که صدا ندارد.

 

وی با بیان اینکه جامعه ما امروز نیازمند اقدامات اجتماعی بی صدا و پرثواب است، ادامه داد: جامعه نیازمند اقداماتی است که با اخلاص، تدین و فقط به خاطر تقرب به خداوند متعال در خدمت به خلق الله انجام می شود.

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان اظهار کرد: به حمد الله در قرارگاه فرهنگی جهادی زین العابدین (ع) براساس این رویه فعالیت می کنند، که امیدواریم در این مسیر موفق باشند.

 

 

گفتنی است، در این مراسم« محسن رضائیان» به عنوان معاون فرهنگی قرارگاه فرهنگی جهادی امام زین العبادین(ع) معرفی شد.

کد خبر 1113729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha