آغاز تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۶۰ سال

بصیری‌مقدم از آغاز تزریق دُز سوم واکسن کرونا به افراد بالای ۶۰ سال و کادر بهداشت و درمان در شهرستان آستارا خبر داد.

«فرید بصیری‌مقدم» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،اظهارکرد: در حال حاضر دُز سوم واکسن کرونا در آستارا تنها برای افراد بالای ۶۰ سال و کادر بهداشت و درمان تزریق می‌شود و هنوز دستورالعملی برای سایر گروه‌ها اعلام نشده است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا با بیان‌ اینکه تمامی افراد بالای ۶۰ سال به بالا که چهار ماه از تزریق دُز دوم واکسن آنان گذشته است، می‌توانند با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و خانه‌های بهداشت نسبت به تزریق دُز سوم اقدام کنند، افزود: آن دسته از کادر بهداشت و درمان که ۶ ماه از تزریق دُز دوم واکسن کرونا آنها گذشته باشد می‌توانند دُز سوم را تزریق کنند.

 

وی تصریح‌کرد: برای سایر گروه‌های هدف هنوز دستورالعملی ابلاغ نشده است و از مراجعه برای این منظور به پایگاه‌های واکسیناسیون خودداری شود.

 

بصیری‌ مقدم گفت: هنوز در شهرستان آستارا و کشور موج ششم کرونا آغاز نشده، اما برای‌ پیشگیری و عبور از موج احتمالی پیش‌رو، از همشهریان درخواست می‌کنم هر چه سریع‌تر به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و خانه‌های بهداشت مراجعه و نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا با اشاره به آغاز رزمایش پایش واکسیناسیون افراد سطح شهر جهت تزریق واکسن به افراد واکسن تزریق نکرده، خاطرنشان‌ کرد: این رزمایش با مشارکت شبکه بهداشت و درمان، سپاه ناحیه و کانون‌های دانشجویی و جوانان جمعیت هلال‌احمر آستارا اجرا می‌شود.

 

گفتنی است، براساس آخرین رنگ‌ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان مرزی بندر آستارا در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارد.

کد خبر 1113736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha