اولین عمل IVF در خراسان جنوبی انجام شد

با تجهیز و راه اندازی اتاق های عمل و آزمایشگاه IVF مرکز درمان ناباروری رویش، اولین عمل جراحی IVF در محل مرکز جامع درمان بیماری های خاص بیرجند انجام شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، دکتر «محمد دهقانی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این خصوص گفت: مرکز درمان ناباروری رویش از سال ۱۳۹۵ راه اندازی شد.

 

به گفته وی، بخش زیادی از تجهیزات این مرکز از طریق وزارت بهداشت و هیئت امنا، با صرفه جویی ارزی تهیه شده که آن زمان این تجهیزات حدود سه میلیارد تومان بوده و در حال حاضر ارزش ریالی این تجهیزات بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان است. در این مدت هم در کنار تجهیزات، لوازم مصرفی زیادی که مورد نیاز مرکز بوده با همت دانشگاه و مرکز جامع درمان بیماران خاص تهیه شده تا برای ارائه خدمت هیچ کمبودی وجود نداشته باشد.

 


رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: با حضور متخصصان زنان، بخش IUI انجام می شد و نتایج خیلی خوبی هم داشت که نزدیک به حدود ۲۰۰ نفر کودک با این روش به دنیا آمدند.

 

وی ادامه داد: بخشی از خدمت که IVF بود به دلیل نبود فلوشیپ نازایی و ناباروری انجام نشده بود ولی خوشبختانه با توجه به اینکه دو نفر از متخصصان زنان بومی استان در این فلوشیپ قبول شدند و بعد از گذراندن دوره در این مرکز شروع به فعالیت کردند، چرخه فعالین این مرکز به طور کامل راه اندازی و اولین مورد IVF در ۱۷ آبان انجام شد تا چرخه کامل خدمات مرکز ناباروری ارائه و دیگر زوج های نابارور به سایر استان ها مراجعه نکنند.

 

دهقانی خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد هزینه ها از طریق یارانه ای که وزارت بهداشت در نظر گرفته است، تامین می شود و ۱۰ درصد آن را زوج های نابارور پرداخت می کنند؛ بسته حمایتی برای زوج های نابارور در دستور کار سازمان های بیمه گر قرار گرفته که بخشی از خدماتی که ارائه می شود مورد تعهد سازمان های بیمه گر است و می پذیرند و باقی مانده آن هم در حال رایزنی هستیم که تعهدشان کامل شود و حمایت جامع و کاملی از زوج های نابارور صورت بگیرد. همچنین در قالب کمک به این عزیزان هم کسانی که تحت درمان مرکز هستند اگر نیاز داشته باشند به بانک ها معرفی می شوند تا در قالب تسهیلات تا سقف حدود ۳۰ میلیون تومان از تسهیلات درمان ناباروری استفاده کنند.

 

 

کد خبر 1113743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha