تلاش بنیاد مسکن فارس برای تناسب طرح های عمرانی و تامین مسکن با پدافند غیر عامل

زمانی گفت: بنیاد مسکن فارس با رعایت همه الزامات فنی و مهندسی کوشیده است تا طرح های عمرانی و تامین مسکن متناسب با شرایط پدافند غیر عامل باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عطا الله زمانی»، امروز (یکشنبه 16 آبان) در نشست آموزشی تخصصی مدیران و کارشناسان بنیاد مسکن استان فارس گفت: واحدهای مسکونی باید با رعایت حداکثری قانون و مقررات ملی و رعایت استانداردها ساخته شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس افزود: بنیاد مسکن فارس در زمینه رعایت استانداردها و مقررات ملی ساختمان، پیشتاز دستگاه های عمرانی است و ظوابط فنی هرگز نباید فدای سرعت عمل در احداث یک ساختمان و اجرای یک طرح عمرانی شود.

وی اضافه کرد: استفاده از مصالح باید به سمت مصالح مرغوب و با کیفیت و در عین حال مصالح خوب و در دسترس برود و اکثر ساختمان های موجود در کشور به ویژه در شهرهای کوچک، بخش ها، روستاها و در بافت های فرسوده و قدیمی کلان شهرها از نوع مصالح بنایی است.

زمانی تاکید کرد: آسیب پذیری قابل توجه این ساختمان ها در زمین لرزه های گذشته با عنایت به عدم رعایت صحیح ضوابط فنی، اهمیت تدوین به روزرسانی، ترویج مقررات ملی ساختمان را آشکار می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح هادی در روستای «اکبرآباد» سردشت فسا گفت: این طرح در سطح 2 هزار و 500 متر مربع و با اعتباری بیش از ۶۰۰میلیون تومان اجرا شده است.

زمانی افزود: اجری طرح های هادی زمینه ساز توسعه 2 چندان مناطق روستایی می شود و در این روستاها در افق 10 ساله برنامه های توسعه روستایی تهیه و تدوین شده است.

وی اعلام کرد: پرداخت 54 میلیارد ریال تسهیلات تعمیر و بازسازی مسکن محرومان نیز در شهرستان فسا با هدف توسعه روستایی انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر هفته پدافند غیرعامل به عنوان فرصتی برای برنامه ‌ریزی برای دفع مخاطرات گفت: طرح های تامین مسکن مبتنی بر کاهش آسیب پذیری و بازدارندگی است و این طرح ها باید با مبنای پدافند غیر عامل سازگاری داشته باشند.

زمانی ادامه داد: پدافند غیر عامل، مجموعه اقدامات غیر نظامی است که باعث افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدیدات و اقدامات می شود و بنیاد مسکن در این حوزه باید آمادگی کامل داشته باشد.

وی تصریح کرد: بناها و ساختمان هایی که به صورت انبوه و در قالب طرح های تامین مسکن ساخته می شوند باید شرایط مقاومت در شرایط بحرانی را داشته باشند و بنیاد مسکن فارس با رعایت همه الزامات فنی و مهندسی دراین راه کوشیده است تا طرح های عمرانی و تامین مسکن متناسب با شرایط پدافند غیر عامل باشد.

کد خبر 1113770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha