دانشگاه علمی و کاربردی محور آموزش‌های مهارتی در کشور/ سند آمایش آموزش عالی علمی کاربردی کشور رونمایی می‌شود

امید از تصویب و رونمایی سند آمایش آموزش عالی در آینده ای نزدیک خبر داد و اضافه کرد: نیازهای استان‌ها بر اساس این سند شناسایی و تدوین و رشته‌های مورد نیاز دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور هم طبق این سند تأسیس می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمدحسین امید» امروز (یکشنبه ۱۶ آبان) در آیین مجازی جشن دانشجویان نوورود دانشگاه علمی و کاربردی خوزستان اظهار کرد: برنامه راهبردی اول دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور اجرا و ساماندهی مراکز و روسای مراکز علمی کاربردی و مدرسان با موفقیت انجام شد.

 

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی کشور به تدوین و تصویب دومین برنامه راهبردی دانشگاه علمی و کاربردی کشور اشاره کرد و افزود: در تابستان امسال دومین راهبردی دانشگاه علمی و کاربردی کشور تدوین و تصویب شد و این برنامه تا پایان سال ۱۴۰۴ راهنمای فعالیت‌های ما خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه توسعه کیفی و اجرای طرح آمایش آموزش عالی در این دانشگاه در دستور کار است، از تصویب و رونمایی سند آمایش آموزش عالی در آینده ای نزدیک خبر داد و اضافه کرد: نیازهای استان‌ها بر اساس این سند شناسایی و تدوین و رشته‌های مورد نیاز دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور هم طبق این سند تأسیس می‌شود.

 

امید با اشاره به تأسیس ۲۵۰ مرکز نوآوری در دانشگاه علمی کاربردی و مراکز علمی کاربردی تحت نظر این دانشگاه در قالب برنامه نخست راهبردی توسعه و تعالی آن تصریح کرد: طی یک سال گذشته ۱۵۰ رویداد شتابی (استارتاپ ویکند) در دانشگاه علمی و کاربردی کشور برگزار و چهار هزار ایده توسط دانشجویان این مراکز در حوزه‌های مختلف و متنوع ارائه شد.

 

وی به ضعف دانشجویان دانشگاه‌های نظری در بازار کار و عدم مهارت‌های کاری مورد نیاز آنها در زمان ورود به بازار کار اشاره کرد و ادامه داد: مشکل امروز دانشجویان دانشگاه‌های نظری این است که مهارت را کسب نمی‌کنند و دروس را به صورت نظری می‌خوانند و وارد محیط کار می‌شوند.

 

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور با تأکید بر نقش آموزش‌های مهارتی در کسب مهارت‌های علمی و عملی خاطر نشان کرد: آموزش‌های مهارتی لازمه کسب مهارت است و باید در محیط کار رخ دهد.

 

وی با اشاره به فروکش کردن موج کرونا در ایران و توسعه واکسیناسیون کرونا، این دو مورد را بهترین فرصت برای توسعه آموزش‌های مهارتی به صورت حضوری و جبران خلا آموزش‌های مهارتی حضوری دانست و بر انجام واکسیناسیون توسط دانشجویان این دانشگاه به صورت جدی تأکید کرد.

 

امید با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور به عنوان محور آموزش‌های مهارتی و کیفی در کشور شناخته شده ابراز کرد: اخیرا توافقنامه‌ای در زمینه اعزام دانشجو به آلمان با دانشگاه‌های این کشور امضا و نخستین دانشجوی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور به این کشور اعزام شد.

 

«رحیم قاسمیه» با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانشجویان نوورود به این دانشگاه اذعان کرد: در سال ۱۴۰۰ که به فرمایش مقام معظم رهبری به سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها مزین شده است، توجه به رسالت وجودی دانشگاه به عنوان اصلی‌ترین رکن توسعه و مهم‌ترین ابزار دسترسی به استقلال فرهنگی و اقتصادی و سیاسی مسئولیتی خطیر را به دوش همه دانشگاهیان می‌اندازد.

 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان عنوان کرد: در سال جدید تحصیلی تلاش می‌کنیم سهم بیشتری را در رشد و توسعه خوزستان داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه برای توسعه به کار و تلاش میانی بر علم و دانایی نیاز داریم تاکید کرد: دانشجویان باید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کرونایی‌ و تزریق واکسن کرونا را جدی بگیرند و روسای مراکز علمی کاربردی موظف به نظارت بر واکسیناسیون کارکنان، دانشجویان و اساتید هستند. 

 

قاسمیه از دانشجویان خواست که مطالبه‌گر باشند، حق‌جویی و مطالبه‌گری را از شاخصه‌های یک دانشجوی خوب برشمرد و از آنها خواست که آموزش خوب، مدرس خوب، تجهیزات مناسب و برگزاری منظم کلاس ما را مطالبه کنند.

 

کد خبر 1113779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha