فعالیت فرهنگی باید منجر به تغییر رفتار در انسان شود

محمودی با بیان اینکه کار فرهنگی آن چیزی است که منجر به تغییر رفتار افراد شود؛ گفت: همچنان مشکل اصلی ما عدالت فرهنگی است و شورای فرهنگ عمومی در این زمینه دقت جدی تری داشته باشد؛ این بی عدالتی از توزیع آگهی ها گرفته تا بیمه خبرنگاران می باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مجتبی محمودی» امروز یکشنبه (۱۶ آبان ) در نشست خبری با عنوان نشست هم اندیشی فرهنگ عمومی و رسانه بیان کرد: در شورای فرهنگ عمومی موضوعات به خوبی احصا شده است اما می تواند به روزتر و کامل تر شود؛ همچنین موضوعات در نظر گرفته شده در شورای فرهنگ عمومی در سایتی قابل مشاهده باشد تا رسانه ها بتوانند مطالبه گری کنند.

 

مدیر عامل خانه مطبوعات خراسان رضوی با طرح این سوال که آیا مطالبات رهبری در راس اولویت های شورای فرهنگ عمومی قرار گرفته است؟ گفت: همچنان مشکل اصلی ما عدالت فرهنگی است و شورای فرهنگ عمومی در این زمینه دقت جدی تری داشته باشد. این بی عدالتی از توزیع آگهی ها گرفته تا بیمه خبرنگاران می باشد.

 

وی افزود: «سند راهبردی اجرای توسعه فعالیت های قرآن و عترت استان» چند ویژگی شاخص دارد و یک سری از فعالیت های قرآنی برخی نهادها اصلاح شده است اما از این ساختار سکولار باید فاصله بگیریم. ما به چه مقدار به اقتصاد قرآنی توجه کردیم؟ شبکه معارف صدا و سیما خود را متولی اقتصاد قرآنی نمی داند و برنامه های خود را معطوف به پوشش جلسات قرآنی و برخی فعالیت های قرآنی کرده است که البته خوب است اما توجه به مسائل قرآنی باید همه جانبه باشد.
 

محمودی با بیان اینکه کار فرهنگی آن چیزی است که منجر به تغییر رفتار افراد شود؛ گفت: کنش گری اجتماعی در جلسات مذهبی ، جلسات قرآنی و هیئت های ما باید اتفاق بیفتد. همچنین بحث جهاد تبیینی و روشنگری که حضرت آقا فرمودند باید در اولویت جدی شورای فرهنگ عمومی باشد.

 

وی افزود: بحث سواد رسانه ای که به یک نهضت نیاز دارد، باید جزو برنامه های ویژه این شورا دیده شود، ما قطعا باید به رهبری سایبری و مرجعیت رسانه ای که دغدغه مقام معظم رهبری است، برسیم که با عزم همگانی و حضور جدی شورای فرهنگ عمومی در این عرصه امکان پذیر است.

 

کد خبر 1113832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha