جمع آوری بیش از یک میلیون سند در حوزه دفاع مقدس استان

سردار کریمی از جمع آوری بیش از یک میلیون سند در حوزه دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سردار «محسن کریمی» امروز (16 آبان) در نشست شورای عالی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی، با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا گفت: استان مرکزی از هفت سال پیش در کنار اقدامات مختلف در حوزه دفاع مقدس، امر پژوهش را در دستور کار خود قرار داده است.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه یکی از خروجی این پژوهش ها، جمع آوری بیش از یک میلیون سند در حوزه دفاع مقدس استان است،افزود: این اسناد به دست آمده مسیر را برای اقدامات مختلف باز گذاشته است.

 

وی تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس را یکی دیگر از اقدامات پژوهشی و علمی در حوزه دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: تهیه بیش از ۲۷۰ مقاله در ذیل دانشنامه نشان از اهتمام نویسندگان و اساتید دانشگاهی و البته اقدام جهادی کارگروه ها و کمیته ها دارد و در این راستا عمده پیشکسوتان و اساتید دانشگاهی استان پای کارآمده اند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در استان مرکزی به جهت گستردگی و نقش استان در دفاع مقدس علاوه بر اینکه تهیه دانشنامه دفاع مقدس با قوت پیگیری خواهد شد، نیاز به انجام کار پژوهشی و تحقیقی در حوزه نقش استان در عملیات ها داریم، بیان کرد:  به برکت کنگره شهدای استان مرکزی نقش استان در عملیات ها جمع آوری شده اما با توجه به گستردگی کار نیاز به پرداختن بیشتر دارد.

 

سردار کریمی در بخش دیگری از سخنانش به انتقال فرهنگ دفاع مقدس و تبیین آن در بین نسل جوان و نوجوان تاکید کرد و گفت: خوشبختانه امروز استان مرکزی در حوزه فعالیت های مرتبط با دفاع مقدس هم در حوزه فرهنگی، خدماتی، اجتماعی ، علمی و پژوهشی و سایر ابعاد دیگر تجربیات بسیار ارزشمندی دارد و باید این تجربیات هم ماندگار بمانند و هم به دیگران انتقال داده شود.

در ادامه این جلسه، «مصطفی مشایخی» نیز در سخنانی با تاکید بر اینکه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی فرصتی مناسبی برای نمایش زیبایی های دفاع مقدس است، گفت: دفاع مقدس یک تابلوی تمام نمای از ایثار، فداکاری، رشاد، ایمان، ولایتمداری و خداباوری است که و همه باید همه  توان را برای بهره گیری از این فرصت پای کار بیاورند.

 

عضو شورای عالی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس برای ایران اسلامی سرمایه‌سازی کرد است و سرمایه‌های ارزشمندی را برای کشور به وجود آورداست، افزود: آورده های دفاع مقدس برای نظام اسلامی و مردم بسیار زیاد است و تا سال های طولانی مردم از برکات آن بهره مند خواهند شد.

 

وی همچنین به پیشتازی استان مرکزی در اقدامات و فعالیت های حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: نمونه آن برگزاری کنگره شهدای استان بود و امروز هم استان مرکزی در تهیه دانشنامه از بسیاری از استان ها جلوتر است و این قابل تقدیر است.

 

مشایخی با اشاره به اینکه در جریان برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی اقدامات و زیرساخت های بسیاری ایجاد شده که مسیر را برای هرگونه اقدام در حوزه دفاع مقدس باز کرده است، گفت: باید استفاده از این تجربیات مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم گام های اساسی تری در این راستا برداریم.

 

وی اضافه کرد: رونمایی از جلد اول دانشنامه دفاع مقدس استان علاوه بر اینکه انگیزه مضاعف به مجموعه استان برای فعالیت های پژوهشی می دهد می تواند مسیر را برای ادامه کار هموارتر کند.

کد خبر 1113835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha