برگزاری مراسم تشییع و تدفین مادر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه صبر انسان یک اتفاق درونی است، گفت: معلوم می شود که انسان به گونه ای باشد که تمامی وجودش از مبدا است و همه چیزش خدا و معاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مراسم تشییع و تدفین مادر آیت الله «سید نصیر حسینی» نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج عصر امروز(۱۶ آبان ماه) با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در محمد آباد یاسوج برگزار شد.

 

آیت الله «سید شرف الدین ملک حسینی» در این مراسم با بیان اینکه مرگ پایان حیات دنیا و آغاز حیات اخروی انسان است، گفت: مرگ آغاز قبر و سوال از انسان هاست، قبر گاه قبر خاکی است و گاه قبری است به وسعت برزخ.

 

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نخستین اتفاق، اتفاق صبر است، افزود: صبر مقوله انسانی است و قرآن می فرماید «بشارت باد بر صابران».

 

وی با اشاره به اینکه صبر انسان یک اتفاق درونی است، گفت: معلوم می شود که انسان به گونه ای باشد که تمامی وجودش از مبدا است و همه چیزش خدا و معاد است.

 

آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه این مادر و خواهر شهید از این قاعده مستثنی نیست، تاکید کرد: باید درس گرفت، چنین باشیم . وقتی برای یک میت طلب مغفرت می شود، خودمان را آمرزیده کنیم.

 

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بشارت صابران همه چیزش صبر است، اما این برای ما و برای هرکس که پا به قبر می گذارد، اتفاقاتی ساده نیست، سخت است.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه باید خودمان را برای مرگ و قبر آماده کنیم، افزود: این بانوی بزرگوار انسانی وارسته همچون آیت الله «سید نصیر حسینی را تربیت کرد و شهید حسینی از مادر و خواهر شهیدی چون مرحومه پا گرفت.

 

آیت الله ملک حسینی ضمن تقدیر و تشکر از همه افرادی که در تشییع این مادر پاک، دل سوخته و مهربان شرکت کردند، گفت: اگر امروز چیزی دارم به واسطه پدر، مادرم و دعای مادرم بوده، دست مادرانتان را ببوسید، جای خالی مادر وقتی از دار دنیا رفت بسیار دردناک است، سخت است که انسان جای خالی مادر را ببیند.

کد خبر 1113838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha