۱۴۵ طرح و پروژه در سفر رئیس‌جمهوربه استان سمنان تصویب شد

هاشمی گفت: در سفر رئیس‌جمهوربه استان سمنان ۱۴۵ طرح و پروژه از ٢۵ دستگاه اجرایی و نهاد مصوب شد.

به گزارش گار خبرگزاری شبستان از سمنان ، سید«محمدرضا هاشمی» در نشست خبری درخصوص مصوبات و دستاوردهای سفر آیت الله رئیسی رییس جمهوری، به استان سمنان گفت: حوزه راه ٢٠ طرح، وزارت نفت ١٣ طرح، جهادکشاورزی ١٣ طرح، نیرو ۶ طرح، تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه طرح، فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار طرح، علوم، تحقیقات و فناوری هشت طرح، صنعت، معدن و تجارت ۶ طرح، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهار طرح، آموزش و پرورش هشت طرح، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هفت طرح، ورزش و جوانان ۶ طرح ، وزارت کشور چهار طرح ، بهداشت و درمان ٩ طرح، بنیاد مستضعفان پنج طرح، صندوق کارآفرینی امید ٢ طرح، بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی ٢ طرح، حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یک طرح، کمیته امداد ۱۵ طرح، و بانکها ۱۵ طرح، برای سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ داشتند.

 

استاندار سمنان با اشاره به تصویب چهارهزار میلیار تومان اعتبار طرح های عمرانی اظهارداشت: تسهیلاتی به ارزش ١٠ هزار و ٩٠٠ میلیارد تومان نیز پیش بینی شد که محل تامین اعتبارات عمرانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بنیادهای مستضعفان و برکت و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هستند و ١٠ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیز برای واحدهای کشاورزی، مسکن و صنعت است.

 

وی از برنامه‌ریزی برای تشکیل ستاد پیگیری مصوبات سفر در استان سمنان خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر این ستاد همه دستگاه هایی که دراین سفر طرح و پروژه ای برای آنها تعریف شده نیز موظفند که ستاد فرعی پیگیری مصوبات مرتبط با دستگاه خود را تشکیل و پیگیر اجرایی شدن مصوبات باشند.

 

هاشمی به برخی تاکیدها در سفر آیت الله رئیسی در سفر به استان سمنان اشاره کرد و گفت: آزادسازی کامل کاروانسرای شاه عباسی در مرکز شهر سمنان، تکمیل مرکز درمان ناباروری، رفع موانع سرمایه گذاری، و رسیدگی به وضعیت راه های استان،  از مهمترین موارد بود.

 

وی بیان کرد: به تمام مدیرانی که در دستگاه های اجرایی آنها مصوباتی درباره سفر وجود داشت ابلاغ می شود در نشست خبری ریز مصوبات را به اطلاع رسانه برسانند.

 

استاندار سمنان مساله تأمین آب برای استان سمنان را از دغدغه های اصلی و به حق مردم این استان بیان کرد وگفت: برای طرح های تامین آب در استان سمنان نیز در این سفر بررسی های لازم صورت گرفته و یکی از موارد اساسی برای پیگیری است.

 

وی ، آب تولیدی این استان را یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب ذکر کردو گفت: ۸۸ درصد آب مصرفی در بخش کشاورزی است و با توجه به اینکه تنها ۳۵ هزار هکتار از۱۹۸ هزار هکتار وسعت اراضی کشاورزی دارای آبیاری نوین است باید در این حوزه بحث مدیریت مصرف آب به جد پیگیری شود.

 

هاشمی افزایش آبیاری نوین را به منظور افزایش بهره وری در اراضی کشاورزی استان سمنان ضروری دانست و افزود: توسعه آبیاری نوین، مجتمع های گلخانه ای، و صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی استان سمنان ضرورت دارد.

 

استاندارسمنان با بیان اینکه انتقال آب برای استان مهم است اضافه کرد: اولویت اول استان تامین آب آشامیدنی است، نمی شود تابستان مردم با کمبود فشار آب شرب مواجه باشند.

 

وی با اشاره به اینکه سد فینسک که برای آب شرب سمنان، مهدیشهر و سرخه پیش بینی شده است  اظهارداشت:موضوع اولین دیدارم با وزیر نیرو بود و در شاهرود نیز تکمیل طرح انتقال از چشمه های قطری ۹۸ درصد پیشرفت دارد.

 

هاشمی با بیان اینکه تاکنون سه بار از روند سد فینسک بازدید کرده ام افزود: برای انتقال آب خزر نیز سالها برنامه ریزی شده و باید به دلیل ملی بودن طرح، مباحث به صورت ملی دنبال شود و نمایندگان نیز در جلسات کارگروه ویژه ای که رئیس جمهوری دستور داد حضور خواهند داشت.

 

استاندار سمنان تکمیل طرح انتقال از سد کالپوش، استفاده از پساب شهرها را دیگر موارد مورد نیاز برای ساماندهی وضعیت آب در استان سمنان قلمداد کرد.

 

وی با تأکید براینکه در استان سمنان مشکل آب داریم، ادامه داد: نمایندگان مردم استان سمنان در مجلس نگاه مشترک در مورد آب دارند و رییس جمهوری تاکید دارند که دغدغه مردم در این زمینه رفع شود.

 

هاشمی بر لزوم انتخاب مدیران شایسته تاکید و اظهار کرد: تاکنون نیز هیچ فشاری از سوی هیچ کس در انتصاب مدیران وجود نداشته است.

 

استاندار سمنان با بیان اینکه مشاوره در انتصابات امر معقولی است افزود: این مشاوره‌ها با حفظ جایگاه‌ها انجام می‌شود و تاکنون نیز نه از سوی نمایندگان و نه از سوی گروه‌های سیاسی فشاری وجود نداشته است.

 

وی ادامه داد: در گزینش همکان و مدیران به ویژگی‌هایی نظیر پاکدستی، تخصص، تعهد، همراهی با سیاست‌های دولت سیزدهم ، انقلابی بودن و توانایی و توانمندی فرد توجه دارم.

 

هاشمی بر لزوم حفظ شأن و منزلت جایگاه‌ها و مناصب در انتصاب مدیران تاکید و خاطرنشان کرد: در سابقه ۲۹ ساله خدمتم نیز همواره به نظرات و حرف‌های دیگران به خوبی گوش داده اما تصمیم نهایی در انتصاب مدیران را خودم می‌گیرم.

 

استاندار سمنان بر لزوم جهادی بودن مدیران به عنوان یک اصل تاکید و تصریح کرد: در این شرایط که با جنگ اقتصادی روبرو هستیم نیازمند مدیرانی جهادی هستیم که خدمت برای آنها در اولویت باشد تا گره‌ای از مشگلات مردم باز کنند.

 

وی با بیان اینکه در این شرایط به مدیرانی کارآمد و جهادی نیاز داریم افزود: ما به مدیرانی نیاز داریم که در قید ساعت اداری و غیراداری و جمعه و غیرجمعه نباشند. آن دسته از مدیران که درب اتاق خود را می بندند و از پشت میز به اداره می پردازند در این شرایط نمی توانند موثر باشند در این شرایط به مدیرانی نیاز داریم که در میدان باشند.

 

استاندار سمنان با اشاره به تماس های تلفنی و یا به صورت مکاتبه ای مردم در سفر ریاست جمهوری افزود: برای ارتباط مردم بیش از ۱۲۰ رایانه با ۶۰ خط تلفن و ۶۰۰ نفر نیروی انسانی پیش بینی و فعال شد و در مجموع ۳۲ هزار و ۳۶۵ تماس برقرار شد که از این تعداد ۲۱ هزار و ۱۶۲ مورد آن تماس تلفنی و بقیه به صورت نامه بوده است.

 

کد خبر 1113841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha