گام دوم انقلاب نیازمند بهره گیری از فرهنگ و تجربه دفاع مقدس  است

سرهنگ کریمی گفت: در گام دوم انقلاب نیازمند بهره گیری از فرهنگ و تجربه دفاع مقدس هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سرهنگ،  «غلامرضا کریمی»  در نشست شورای عالی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس گفت: یکی از راهبردهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی است.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی، افزود: برگزاری کنگره شهدای استان زیر ساخت تهیه دانش نامه دفاع مقدس بود که امروز در این راستا گام های بلندی برداشته شده و جزء استان های پیشتاز هستیم.

 

وی تبیین، ماندگاری، صیانت و انتقال حماسه های دفاع مقدس به نسل جدید با رویکرد علمی و پژوهشی با تکیه بر بیانات مقام معظم رهبری را راهبرد تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: در این راستا همه ظرفیت های استانی اعم از پیشکسوتان، اساتید دانشگاهی و اقشار مختلف را پای کار آورده ایم و خوشبختانه تا کنون موفقیت های خوبی کسب شده است.

 

سرهنگ کریمی در ادامه با بیان اینکه کارگروه ها، کمیته ها و افرادی که در تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی فعالیت می کنند با روحیه جهادی و انقلابی پای کار آمده اند و همه توان را برای تهیه یک مجموعه جامع بکار گرفته اند، ادامه داد:  امیدواریم تا پایان سال اولین جلد دانشنامه رونمایی شود.

 

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه نشان دادن کارآمدی، جامعیت فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان از اهداف دیگر تهیه دانشنامه دفاع مقدس است، بیان کرد: ملت ایران و رزمندگان اسلام در دفاع مقدس نشان دادند محدودیت ها نمی تواند حرکت انقلاب اسلامی به سمت اهداف آرمان ها را متوقف سازد و امروز در گام دوم نیازمند بهره گیری از فرهنگ و تجربه دفاع مقدس هستیم که دانشنامه گامی مهم در این راستا می باشد.

 

سرهنگ کریمی پیشرفت دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی را مطلوب و قابل قبول دانست و اظهار کرد: تاکنون بیش از ۷۱۴ مدخل در سطح استان جمع آوری شده و با توجه به پای کارآوردن اقشار و دستگاه های مختلف این تعداد از مداخل قطعا بیشتر خواهد شد.

 

وی یکی از مهمترین برکات دفاع مقدس را تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی و نسل حماسه ساز دانست و خاطر نشان کرد:  این نسل در طی چهار دهه گذشته افتخارات زیادی برای نظام اسلامی به ماندگار گذاشته که روزهای گذشته نمونه ای از آن را در حماسه آفرینی دلاورمردان نیروی دریایی سپاه پاسداران در دریای عمان به وضوح مشاهده کردیم.

 

در ادامه این مراسم  «زهرا مرادی»  نیز در این نشست با بیان اینکه در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری در خصوص پژوهش در دفاع مقدس و تهیه اقدامات ماندگار در این راستا دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی در حال تهیه است، گفت: شش کمیته تخصصی دانشنامه اعم از جمع آوری، جغرافیا، شهدا و اشخاص، فرهنگی، اجتماعی و نظامی در ذیل شورای سیاست گذاری از سال گذشته تشکیل  شده است.

 

مسئول دانشنامه استانی دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه در سالجاری دو کمیته  تخصصی نقش ادارات و سازمان ها و کمیته تخصصی نقش شهرستان ها نیز تشکیل شده است، گفت: در کمیته اختصاصی پیگیری نقش ادارات و سازمان های استان مرکزی در دفاع مقدس نقش بیش از ۱۳ اداره و سازمان در دفاع مقدس جمع آوری و بررسی شده و در این راستا بیش از ۳۰ جلسه تخصصی برگزار شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در کمیته اختصاصی پیگیری نقش شهرستان های استان در ۱۲ شهرستان استان مرکزی کمیته ها تشکیل و در تمامی شهرستان ها جلسات تخصصی هم به شکل حضوری و هم مجازی با حضور مسئولین برگزار شده، بیان کرد: اهتمام مسئولین شهرستانی در این راستا قابل تقدیر است و امید است همواره این همدلی و همراهی ادامه یابد.

 

مرادی با تاکید بر اینکه استفاده از نویسندگان و نخبگان جوان با نظارت ها و هدایت های پیشکسوتان و اساتید دانشگاهی در دانشنامه دفاع مقدس اولویت است، ادامه داد: در این راستا در سالجاری ۳ کارگاه تخصصی برگزار شده و بیش از ۶۰ نفر آموزش مهارتی کسب کرده اند.

کد خبر 1113875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha