چرخه فقر با جمعیت سالم و مولد شکسته می شود/ توطئه ۴۲ ساله آمریکا علیه ایران

نورصالحی با اشاره به نیاز جامعه به جمعیت جوان و فرزندآوری گفت: چرخه فقر در جامعه با جمعیت سالم، تحصیل کرده، جوان و مولد شکسته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «محمد نورصالحی» در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به دغدغه های اجتماعی و کاهش زاد و ولد در کشور اظهارداشت: این اتفاق که در دهه های اخیر روبه افزایش است چالش هایی را در آینده متوجه کشور می کند.

 

رئیس شورای شهر اصفهان افزود: کاهش تولید و فرزندآوری و افزایش سن بالای جمعیت آسیب هایی مثل افزایش بیماری های سالمندی و مشکلات نیروی کار را به همراه خواهد داشت که در چنین وضعی دچار بحران می شویم.

وی با بیان اینکه ورود جمعیت به سمت پیری و کاهش نرخ رشد برای آینده ایران بد است، تصریح کرد: سیاست های تشویقی مناسب قادر به ایجاد انگیزه برای ازدواج و فرزندآوری خواهد بود.

 

نورصالحی قانون مجلس شورای اسلامی برای جمعیت جوان را یک فرصت برای رشد جمعیت و خروج از این مشکلات بیان کرد و ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این قانون به حمایت های مالی، آموزشی و مسکن توجه کرده اند که با چنین تصمیم و برنامه ای شاهد تغییراتی خواهیم بود.

 

وی یادآورشد: وجود آینده روشن و مطمن برای نسل اینده انگیزه را برای فرزند آوری ایجاد خواهد کرد و با توجه به حمایت هایی که از زوج های جوان و ازدواج خواهد شد، شاهد تشکیل خانواده و رشد نرخ جمعیت خواهیم بود.

رئیس شورای شهر اصفهان ابلاغ سیاست های رهبر معظم انقلاب اسلامی را در خصوص جمعیت نیز مهم دانست و تصریح کرد: در این موضوع نیز رهبر انقلاب مسائل مختلف را در حوزه جمعیت مورد اشاره قرار داده اند و نیاز است تا مجلس و دولت در این خصوص اهتمام داشته باشند.


وی خطاب به مدیریت شهری بر ضرورت اقدامات اساسی در خدمت رسانی به مردم گفت: با توجه به انجام بارش های آسمانی تدبیر لازم در خصوص کاهش حوادث انجام شود.

نورصالحی دیدار با مردم در مناطق مختلف و شنیدن صحبت های آنان را لازم دانست و گفت: اعضای شورای اسلامی شهر نیز نسبت به ارتباط با مردم دغدغه دارند و این کار انجام می شود.

 

*توطئه 42 ساله آمریکا علیه ایران

 

وی به واقعه 13 آبانماه اشاره کرد و اذعان داشت: تسخیر لانه جاسوسی و حمایت از رهبر کبیر انقلاب خط و مشی ارتباط ایران و آمریکا را روشن کرد و واقعیتی مهم در نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

نورصالحی با اشاره به جنگ دشمن علیه کشورمان، تصریح کرد: توطئه 42 ساله آمریکا علیه کشورمان را در عرصه های مختلف و راه اندازی جنگ های نظامی، اقتصادی و فرهنگی برای ایجاد ناامنی در ایران می بینیم.

 

کد خبر 1113888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha