انهدام اهداف تعیین شده توسط پهپاد انتحاری آرش نیروی زمینی/دولت سیزدهم برخی کارهای دولت سابق را جبران می‌کند

دولت سیزدهم برخی کارهای دولت سابق را جبران می‌کند، عرصه گردشگری سلامت را تقویت کنیم، انهدام اهداف تعیین شده توسط پهپاد انتحاری آرش نیروی زمینی، نشست مشترک شورای معاونین وزارت کشور با چهار استاندار برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، دولت سیزدهم برخی کارهای دولت سابق را جبران می‌کند، عرصه گردشگری سلامت را تقویت کنیم،  انهدام اهداف تعیین شده توسط پهپاد انتحاری آرش نیروی زمینی، نشست مشترک شورای معاونین وزارت کشور با چهار استاندار از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۱۷ آبان است.

دولت سیزدهم برخی کارهای دولت سابق را جبران می‌کند

مراسم تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصدق معاون اول قوه قضاییه برگزار شد.

در جریان این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصدق، معاون اول قوه قضاییه گفت: هرکسی در هر جایگاهی اگر بداند که خداوند ناظر به اعمال او است متوجه می‌شود که وظیفه خود را چگونه باید انجام دهد.

وی با اشاره به اتحاد سه قوا در کشور بیان داشت: خداوند را شاکریم که امروز هر سه قوه به صورت هم دل، هم فکر و جهادی با کمک هم برای حل و رفع مشکلات مردم گام‌های محکم و استوار بر می‌دارند.

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: چشم امید مردم به سه قوا است و امروز هر یک از این سه قوه، با رویکرد رفع مشکلات مردم فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های دولت سیزدهم گفت: امروز دولت سیزدهم، برخی کارهایی اعم از فعل‌ها و ترک فعل‌هایی که در دولت سابق اتفاق افتاد را جبران می‌کند و در این مسیر قوه قضاییه نیز به کمک دولت آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق به بازدید رییس قوه قضاییه از سازمان اموال تملیکی کشور اشاره کرد و بیان داشت: قوه قضاییه از دولت درخواست ساماندهی اموال تملیکی و گمرکات را داشت و در همین راستا خود دستگاه قضا نیز وارد عمل شد و برای رفع مشکلات مردم به کمک دولت آمد.

وی با یادآوری برگزاری مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: امروز برای تکریم یکی از خادمان ملت و معارفه نسبت به خادم دیگر دور هم جمع شدیم.

وی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را یکی از قدیمی‌ترین و کهن‌ترین دستگاه‌های اداری و حاکمیتی دانست و گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بخشی از فعالیت‌های اجرایی را به نهادهای مدنی خاص مثل دفاتر ازدواج و طلاق واگذار کرده است.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: ساختار سازمان ثبت به گونه‌ای است که جزو سازمان‌های مترقی حاکمیتی بوده که فعالیت‌های خوبی در زمان مدیریت آقای خداییان و البته قبل‌تر از آن انجام شده است.

 مصدق با اشاره به انتظارات قوه قضاییه از رییس جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: امروز انتظارمان از رییس جدید سازمان ثبت آن است که یک برنامه عملیاتی به منظور تحقق موارد شش‌گانه‌ای که در حکم انتصاب ریاست قوه قضاییه آمده است را تدوین کرده و برنامه‌هایشان را بر این موارد تنظیم کنند.

 

نشست مشترک شورای معاونین وزارت کشور با چهار استاندار/ دستور وزیر کشور برای بازنگری اختیارات استانداران با رویکرد تمرکز زدایی

نشست مشترک شورای معاونین وزارت کشور با استانداران ۴ استان تهران، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان،  ۱۶ آبان با حضور وزیر کشور برگزار شد.



استانداران حاضر در این نشست، گزارش‌های جداگانه‌ای از اقدامات دوره جدید مدیریت استان در ۳ محور شناخت مشکلات و اصلاحات مدیریتی، اقدامات راهبردی برای ریل گذاری توسعه استان و مدیریت شرایط جاری، ارایه کردند.


 
دکتر وحیدی وزیر کشور در این نشست پس از بررسی گزارش های مطرح شده از سوی استانداران، به معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور دستور داد به منظور افزایش ابتکار عمل استان‌ها، بازنگری اختیارات استانداران با رویکرد تمرکز زدایی هرچه بیشتر و با جلب آخرین نقطه نظرات استانداران، به طور ویژه پیگیری و برای ارائه به هیات وزیران جمع‌بندی شود.


 
وزیر کشور با اشاره به گزارش‌های استانداران درخصوص روند تحقق برنامه دولت در امر مسکن، خواستار پیگیری جدی موضوع از سوی استانداران و معاونت عمرانی وزارت کشور، علاوه بر دستگاه‌های اجرایی مسئول شد.


 
در پایان این نشست، از زحمات محمدابراهیم شوشتری، رئیس سابق مرکز حراست وزارت کشور تقدیر و برای هادی گودرزی، رئیس جدید این مرکز، آرزوی توفیق شد.


 
گفتنی است، استاندار تهران به نمایندگی از استانداران سراسر کشور، عضو ثابت شورای معاونین وزارت کشور است و از این پس، علاوه بر استاندار تهران، استانداران چند استان دیگر، در هریک از نشست های این شورا که با حضور وزیر کشور تشکیل می شود، به صورت ویدئویی، شرکت می کنند.

 

انهدام اهداف تعیین شده توسط پهپاد انتحاری آرش نیروی زمینی

یگان‌های نیروی زمینی ارتش با اجرای آتش موشکی- توپخانه‌ای هوشمند و نقطه‌زن، بالگردهای شکاری هوانیروز و پهپادهای رزمی، با راکت ها و موشک های ایرانی، موفق به تصرف مواضع یگان حملهور در نقش دشمن شدند.

امیر دریادار سید محمد موسوی سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شب گذشته سامانه بومی مرصاد با هماهنگی شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور با شلیک موشک، هدف هوایی متخاصم را سرنگون کرد، گفت: یگان‌های توپخانه، زرهی، بالگردی و پهپادی نیروی زمینی ارتش، به اجرای آتش علیه نیروهای حمله ور در نقش دشمن پرداختند.

وی افزود: در این مرحله از رزمایش، نیروی زمینی ارتش با بکارگیری پهپادهای شناسایی بومی ابتدا کلیه فعالیت یگان‌های حمله ور در نقش دشمن را مورد رصد قرار داده، سپس با اعزام پهپادهای رزمی ایرانی، شناورهای آن‌ها  را مورد حمله قرار داد و یگان های رزمی و مکانیزه نیروی زمینی نیز به اجرای پدافند قاطع در ساحل اقدام کردند.

امیر دریادار موسوی ادامه داد: همزمان با پشتیبانی آتش بالگردهای شکاری هوانیروز و عملیات جنگ الکترونیک، تاکتیک های زمین مسلح و سد موانع نیز اجرا شد و یگان‌های نیروی زمینی ارتش  با اجرای آتش موشکی- توپخانه‌ای نقطه‌زن رزمی و بالگردهای شکاری هجومی هوانیروز و پهپادهای رزمی، از نفوذ نیروهای حمله‌ور در نقش دشمن ممانعت و با یورش برق آسا آن‌ها را ناچار به عقب نشینی کردند.

سخنگوی رزمایش دوالفقار ۱۴۰۰ با اشاره به استفاده از توان پهپادی ارتش و بهره برداری گسترده از انواع پهپادهای رزمی و شناسایی در این رزمایش عنوان کرد: در این مرحله از رزمایش، از رویکرد جنگ شبکه‌ محور استفاده به‌عمل آمده و کلیه سامانه‌ها مجهز به تجهیزات خودحفاظتی در مقابل جنگ الکترونیکی بودند. همچنین در طول مدت اجرای عملیات تهاجم زمینی توسط یگان‌های تکاور نیروی زمینی، منطقه عملیات تحت پوشش پهپادهای شناسایی، مراقبتی و رزمی بومی قرار داشت.

 

عرصه گردشگری سلامت را تقویت کنیم/ درآمد گردشگری پاک است

محمدعلی محسنی بندپی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری کنگره گردشگری سلامت کشورهای اسلامی گفت: یکی از ظرفیت های بزرگ کشور ما گردشگری است، بستر گردشگری خوبی در کشور ما فراهم است اما وابستگی به نفت اجازه نداد که ما از دیگر ظرفیت هایمان استفاده کنیم.

 

نایب رییس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما نسبت به سایر کشورهای منطقه از نظر سلامت سرآمد هستیم اما هیچ وقت بحث مدیریت بر دارایی را جدی نگرفته ایم و فقط مصرف داشتیم. الان خیلی از پزشکان ما به کشورهای همسایه مسافرت می کنند، خدمات درمانی ارایه می دهند، دستمزدهایشان را می گیرند و بر می گردند در صورتی که توریست که به داخل کشور وارد می شود نه تنها خدمات سلامت را دریافت می کند بلکه می تواند به همراه خودش اشتغالزایی مناسب و درآمد خوب داشته باشد که ما این فرصت را از دست داده ایم.

 

وی تاکید کرد: کنگره گردشگری سلامت کشورهای اسلامی به مدت سه روز و با مشارکت چندین کشور همسایه برگزار می شود. امیدواریم بتوانیم ظرفیت های کشورمان را در بخش گردشگری سلامت به کشورهای همسایه بیشتر نشان دهیم همه توانمندی نیروی انسانی، تشخیص و درمانی را به منصه ظهور بگذاریم و بتوانیم نسبت به جذب بیماران از کشورهای دیگر اقدام کنیم.

 

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت عرصه گردشگری سلامت گفت: درآمد گردشگری درآمد پاکی است و نسبت به سایر درآمدها متفاوت است، ما وقتی نفت می فروشیم فقط نفت می فروشیم ولی وقتی توریست ما درآمد خواهیم داشت و هم می توانیم صادرکننده فرهنگ ارزشی اجتماعی و فرهنگی باشیم.

 

طرح تعارض منافع در مجلس در حال چکش کاری و بررسی است

مجید انصاری، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی شب گذشته (یکشنبه 16 آبان) در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما با اشاره به اینکه طرح تعارض منافع در مجلس در حال چکش کاری و بررسی است، گفت: در بسیاری از کشورها سابقه تدوین و قانون گذاری در خصوص تعارض منافع به چندین دهه قبل مربوط می شود و در کشور ما هم از سال 96 طرح و لایحه ای از سوی مجلس و دولت در این خصوص وجود داشت البته تا تشکیل مجلس یازدهم، این طرح ها در مجلس مطرح نشد.

 

وی با بیان اینکه طرحی که کلیات آن تصویب شد شامل موارد مهمی است که می تواند یکی از قوانین اثر گذار در راستای بستن منافذ فساد باشد، تصریح کرد: این قانون در سه فصل کلی طرح شده که در فصل اول به سه مورد مهم اشاره دارد، در بحث مصادیق چند واژه در این لایحه تعریف شده مانند تعارض منافع، مدیریت تعارض منافع، منافع شخصی و تعریف وابستگان و هدیه همچنین دو تابعیتی ها توضیح داده شده است.

 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: البته ایراداتی هم به این طرح وارد شده است که در این خصوص باید در جلسات بعدی مجلس مورد بررسی و اظهار نظر قرار گیرد.

 

 

کد خبر 1113935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha