مسیر وکالت و کارشناسی دادگستری  به عنوان مسیری پرخطر شناخته می شود

بهادری با اشاره به اهمیت کار وکالت گفت: مسیر وکالت و کارشناسی دادگستری به عنوان مسیری پرخطر شناخته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی بهادری جهرمی عصر روز گذشته در نشست کارآموزان وکالت و کارشناسان رسمی دادگستری یزد با اشاره به اقدامات در زمینه کارآموزشی وکلا گفت: یکی از اقدامات ما راه اندازی سامانه کارآموزی وکلا است که در هفته جاری رونمایی می شود و در این زمینه کارآموزان می توانند رسما کار خود را آغاز کرده و فرایند کارآموزی را از این طریق انجام دهند.

وی افزود: مسیر وکالت و کارشناسی دادگستری  با وجود زیبایی به عنوان مسیری پرخطر شناخته می شود که حرکت در این مسیر دقت بالا و تمرکز زیادی می‌خواهد.

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه بیان کرد: وکالت بال دوم فرشته عدالت است البته با توجه به اینکه قضات مبتنی بر نظر کارشناسان رسمی نظر می دهند وظیفه سنگینی برعهده وکلاست.

بهادری جهرمی در ادامه به بیان وظایف یک وکیل زبردست پرداخت و  تصریح کرد: وکیل باید مدافع موکلش به میزان حقش باشد نه فراتر از حق؛ بنابراین تمامی صفاتی که برای یک قاضی در شرع مقدس اشاره شده برای وکلا و کارشناسان هم به کار می رود و باید در این مسیر با صبر و حوصله، اخلاق و علم حرکت کرد.

وی تجهیز شدن به علم و اخلاق را ضرورت اجرایی هر وکیل دانست و بیان کرد: برای عبور از پیچ و خم های وکالت هیچ راهی جز قدرت علمی و آگاهی از موضوع وجود ندارد.

رئیس مرکز وکلای رسمی قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: اگر مبتنی بر سوگندنامه پیش برویم نگاه جامعه تری به مفهوم وکالت و کارشناسی در این امر خواهیم داشت.

 

کد خبر 1113943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha