باید قطعه هنرمندان و نام آوران در استان کرمانشاه  توسعه یابد

فاضلی زاد ، گفت: با توجه به اینکه برای اغلب رشته های فرهنگی ، هنری و ادبی برای تدفین در قطعه هنرمندان و نام آوران اساسنامه تدوین شده لذا بایداین قطعه توسعه یابد.

بهرام فاضلی‌زاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: آیین نامه واگذاری قطعه هنرمندان که حدود هشت سال پیش توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شده و در دوره وزرای مختلف نیز مورد تایید قرار گرفته است باید اصلاح و برخی از حوزه ها مانند جامعه قاریان و حافظان قرآن که در آیین نامه لحاظ نشده به آن اضافه شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود:در آیین نامه به  اغلب رشته های فرهنگی، هنری و ادبی و دیگر حوزه ها استان اشاره شده و اساسنامه مربوط به ویژگی و سطح شناخته شدن به عنوان یک هنرمند و نام آور، که می تواند او را در قطعه هنرمندان و نام آوران تدفین کرد تدوین شده و باید به برخی مانند جامعه حافظان و قاریان قرآن استان تدوین شود.

 

فاضلی زاد خاطر نشان کرد: روال کار برای تدفین در قطعه هنرمندان و نام آوران به این صورت است که انجمن های رشته های مختلف در چهارچوب و سطح شناخته شدن به عنوان یک نام آور و هنرمند، برای این اداره کل را مشخص می کنند و  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برحسب آن اساسنامه که تدوین کرده‌اند، برای تدفین او در قطعه هنرمندان و نام آوران آرامستان تاییدیه و مجوز صادر می کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد:متاسفانه عدم توجه به بزرگان و نام آوران یکی از معضلات فرهنگی و اجتماعی استان است که در آینده دچار مشکل خواهیم شد و از متولیان آرامستان شهرداری ،نهادهای مدنی و دستگاه های اجرایی در خواست می کنیم به منظور زیباسازی و معرفی بهتر بزرگان استان برای نسل های آینده  دست بکار شوند..

 

کد خبر 1113967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha