برگزاری نخستین مسابقه قرآنی برای نابینایان در عراق

نخستین مسابقه قرآنی «ذوات الهمم» ویژه بانوان نابینا به همت آستان مقدس عباسی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، بخش مطالعات قرآنی وابسته به دانشگاه مجازی ام البنین(ع) در آستان مقدس عباسی مسابقه قرآنی «ذوات الهمم» برای حفظ موضوعی قرآن ویژه بانوان نابینا را برگزار کرد. این مسابقه نخستین مسابقه در نوع خود در سراسر عراق به شمار می آید.

 

استاد علی بیاتی، رئیس این بخش گفت: این مسابقه با حمایت و نظارت متولی شرعی آستان مقدس عباسی برگزار شد. این مسابقه در نوع خود کم نظیر و در داخل عراق بی همتا است. این مسابقه از اهمیت بسیاری در زندگی اجتماعی فرد مسلمانان به ویژه افرادی که به دلیل مشغولیت یا توانایی نداشتن نمی توانند قرآن کریم را به طور کامل حفظ کنند، برخوردار است.

 

بیاتی افزود: این مسابقه متناسب با این قشر و با نظارت کمیته داوری تخصصی انجام شد و گروهی از خواهران نابینا از استان های مختلف عراق در آن شرکت کردند. این مسابقه از طریق « Google meet» و با مشارکت موثر موسسه قرآنی الکفیف و کمیته داوران تخصصی در زمینه حفظ موضوعی برگزار شد.

 

وی درباره نتایج این مسابقه گقت: رقیه ادیب از بغداد رتبه اول، آیه عماد از دیالی رتبه دوم، آیات ضیاء از بغداد رتبه سوم، فاطمه محمد از بصره رتبه چهارم و حنان مفتن از بصره رتبه پنجم را به دست آورد.

این مسابقه دومین مسابقه درنوع خود است که بخش مطالعات قرآنی در زمینه حفظ موضوعی قرآنی با هدف آشنایی مفاهیم قرآنی مانند عقاید، احکام عملی و اخلاقی برگزار کرد.

کد خبر 1113973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha