استاندار جدید قم امروز معارفه می‌شود

طی مراسمی با حضور وزیر کشور، سردار شاهچراغی به‌عنوان استاندار جدید قم معرفی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیین تودیع و معارفه استاندار جدید قم، امروز (دوشنبه 17 آبان) در استانداری قم برگزار که طی آن از خدمات «بهرام سرمست» استاندار سابق قم قدردانی و «سید محمدتقی شاهچراغی» به‌عنوان استاندار جدید قم معرفی می‌شود.
 

در این مراسم «احمد وحیدی» وزیر کشور حضور خواهد داشت و به سخنرانی می‌پردازد.


سرمست استاندار سابق قم از دی‌ماه سال 1397 فعالیت خود را در قم آغاز کرد که از همان بدو ورود، توسعه خدمات عمرانی و تولید و رفع موانع اقتصادی را در دستور کار خود قرارداد.


وی با راه‌اندازی طرح سه‌شنبه‌های اقتصادی، به واحدهای تولیدی استان رفته و موانع تولید را برطرف می‌کرد و با این اقدام گام مؤثری در توسعه واحدهای تولیدی استان داشت.


«بهرام سرمست» متولد بناب در استان آذربایجان شرقی و دانش‌آموخته دکترای علوم سیاسی بود که پیش از استانداری قم، مسئولیت مدیرکل سیاسی وزارت کشور را در کارنامه خود داشت.


«سید محمدتقی شاهچراغی» استاندار جدید قم نیز متولد سال 1340 و دارای فوق‌لیسانس و دانشجوی دکترای مدیریت است.


وی با آغاز جنگ تحمیلی، راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از مدت کوتاهی به‌عنوان یکی از فرماندهان لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) در کنار بزرگانی چون شهید زین‌الدین به دفاع از کشور پرداخت.


استاندار جدید قم، پس از دفاع مقدس نیز سابقه فرماندهی سپاه‌ استان‌های سمنان، گلستان، مرکزی، مازندران و استان تهران را در کارنامه خود دارد و از مهرماه ۱۳۹۷ تاکنون نیز فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) است.


سردار شاهچراغی پس از جنگ در عرصه‌های علمی، فرهنگی و عمرانی حضور چشمگیری داشت و طراحی و اجرای طرح محله محور بسیج برای محرومیت‌زدایی از محله‌های قم، نوسازی و تجهیز بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع)، ساخت بیش از ۱۱۰ واحد مسکونی در شهرهای سیل‌زده استان لرستان، احداث بخشی از واحدهای مسکونی زلزله‌زدگان سی سخت، ورود فعالانه به عرصه مبارزه با کرونا و ایجاد نقاهتگاه برای بیماران کرونایی، تولید ماسک و ضدعفونی اماکن همگانی و.... ازجمله خدمات استاندار جدید قم بوده است.

کد خبر 1114005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha