لزوم دشمن شناسی/طلبه باید برای افزایش بصیرت جامعه کار کند

حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه دشمن شناسی در تمامی عرصه ها لازم و ضروری است، گفت: دشمن ابتدا بحث ولایت و بعد مسائل اقتصادی کشور را نشانه رفته است. دشمن آگاهانه در حال تخریب است.طلبه باید در بین مردم باشد و با بصیرت توطئه های دشمنان را خنثی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«سیداحمدشفیعی» امروز(17آبان) جلسه هفتگی دفتر مرجعیت علمی و دینی حضرت آیت الله العظمی «عبدالله جوادی آملی» مدظله العالی در ساری با موضوع ولایت و حضرت زهرا(س) با اشاره به روایاتی از باب وجود فاطمیه سوم، اظهار کرد: معتقدم در گعده های معرفت و بصیرتی، به انحرافاتی که بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) در مدینه به وجود آمد مطرح شود. هرچند این انحرافات بوده است اما سر باز نکرده بود.و در 28 صفر سال 11 هجری با وفات رسول خدا(ص) این انحرافات سر باز کرد.

رئیس حوزه علمیه مصطفی خان ساری افزود: یکی از انحرافات، انحراف در ولایت بوده است که روزهای قبل از وفات پیامبر اکرم (ص) به وجود آمد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه در زمان های مختلف انحرافاتی که متوجه حکومت، انقلاب ویا مردمانی می شده به حوزه های متعدد از جمله انحراف فرهنگ، اقتصادی و ...اشاره داشت، گفت: زمان پیروزی انقلاب اسلامی، در کشور منابع رو و زیر زمینی زیادی داشتیم دشمن ابتدا جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کرد که هر دو روز یک میلیارد تومان هزینه برای جنگ صرف می‌شد. از سال 1359 نیز اقتصاد را از ما گرفت.

 

حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه وقتی دشمن انحراف در ولایت را ایجاد کرد بعد از آن به انحراف در اقتصاد پرداخت، تصریح کرد: تمام اقتصاد جهان در دست یهودی ها است و دشمن پیامبر(ص) هم همین یهودی‌ها بودند واین قوم خود را تافته جدا بافته می دانند.

 

وی با بیان اینکه با ظهور و بروز دین اسلام، جنگ‌های پیامبر(ص) شروع شد و پیامبر در این جنگ‌ها همانند جنگ بدر پیروز میدان بود. در جنگ های دوران رسول خدا(ص) غنایم به دست ایشان می‌رسید و یک پنجم باید برای پیامبر(ص) صرف می شد و بقیه بین مسلمانان تقسیم می‌شد. برخی غنایم برگزیده بود که به پیامبر(ص) می‌رسید.

 

حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه در برخی از جنگ‌ها پیامبر(ص) تنها بود و یا شرکت نمی کرد، بیان کرد: در آیه 6 و 7 سوره حشر آمده است که اگر در سرزمینی جنگیدید بدون جنگ و خونریزی آن جا را تصاحب کردید تمام اموال مال خودتان خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه وقتی قلعه خیبر فتح شد پیامبر(ص) به امیرالمومنین علی(ع) فرمودند بالای قلعه برو و اذان بگو، گفت: یهودیان با شنیدن صدای اذان ترسیدند که لشکراسلام قصد دارد قلعه فدک را فتح کند. در را باز کردند و گفتند ما یهودی می‌مانیم اما همه عوائد فدک را به شما می‌سپاریم.

 

حجت الاسلام شفیعی یادآورشد: چهار سال قبل از وفات پیامبر(ص)، رسول گرامی اسلام، فدک را به حضرت فاطمه الزهرا (س) اهدا کردند. همه مردم مدینه می دیدند تمامی عوائد فدک به دست حضرت فاطمه الزهرا (س) می رسید و بین مسلمانان تقسیم می کردند.

 

وی گفت: سال 11 هجری پیامبر(ص) در روز دوشنبه به رحمت خدا رفتند در آن زمان ایشان 4 جلسه گرفتند و فردی گفت: کتاب برای ما بس است! اگر کتاب برای شما بس بود چطور پیامبر(ص) رحلت کردند به دنبال جایگزینی خلیفه بودید؟

 

حجت الاسلام شفیعی بیان کرد: ششم یا هفتمین روز بعد از رحلت پیامبر(ص) و حضرت فاطمه الزهرا(س) عزادار بودند و در خانه را زدند و گفتند شما باید در فدکیه باشید چرا شما در اینجا هستید و خانم فرمودند عمر و ابوبکر مرا بیرون کردند این در حالی است که خانم فقط 18 سال داشتند و بار دار هم بودند.

 

 این استاد حوزه بیان کرد: اسناد واگذاری سرزمین فدکیه با مهر و امضای پیامبر(ص) موجود بوده است ؛حضرت فاطمه الزهرا(س) به دنبال زمینش نبود بلکه به دنبال حق بودند و حق گرفتنی است.

 

وی گفت: نامه ای که امیرالمومنین نوشته و پیامبر انشا و امضا کردند و فردی نادان جمله‌ای ناشایست گفتند که شاهد بودن پیامبر(ص) را زیر سوال برده و همین باعث شد که خانم فاطمه الزهرا(س) از دیدن این صحنه دلگیر شوند.

 

حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه هشت سال جنگ تحمیلی برای همین بود تا حقمان را از دشمن بگیریم، گفت: منبر جای مباحث سیاسی نیست(سیاست بدون خدا و منحرفانه و شیطانی). اما باید با بصیرت زاویه دید دشمن را بشناسیم.

 

وی بیان کرد: دشمن ابتدا بحث ولایت و بعد مسائل اقتصادی کشور را نشانه رفته است. دشمن آگاهانه در حال تخریب است.طلبه باید در بین مردم باشد و با بصیرت توطئه های دشمنان را خنثی کند.

 

حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه ما سرباز امام زمان(عج) هستیم باید هوشمندانه مسائل را بررسی کنیم، گفت:یکی از انحرافات در مدینه انحراف در اقتصاد بود.

کد خبر 1114103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha