فضای مجازی به عنوان زمین بازی جدید برای جبهه انقلاب تعریف شده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تغییر فضای کنش گر به تمام فضای مجازی از سوی دشمن گفت: فضای مجازی به عنوان زمین بازی جدید برای جبهه انقلاب تعریف شده است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش پدافند غیرعامل ایران پایدار گفت: در حوزه فرهنگ و رسانه وضعیت خاصی داریم و پدافد غیر عامل سندی را در این زمینه تدوین کرده است که جای بسی خوشبختی دارد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تهدیدات در حوزه فرهنگ و رسانه روشن است و مغفول نیست، اظهار کرد: در حوزه کنش گری باید موضوع روشن باشد و همچنان پس از گذشت چهار دهه با این موضوع درگیر هستیم و با جریان تمدنی مخرب فرهنگی و رسانه ای که تعابیر مهمی را رهبر انقلاب برای آن در میدان رویکردی ترسیم کرده اند که از آن با عناوین تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی، جنگ فرهنگی عنوان می شود. این تعابیر می خواهد صحنه رویکردی را نشان دهد.

 

وی ادامه داد: معتقدم در این حوزه چند راهکار وجود دارد و حتما جریان رسانه ای پس از وضعیت منفعل و پدافنی به وضعیت آفندی تغییر می کند و این ظرفیت در رسانه ها وجود دارد.

 

اسماعیلی افزود: امروز با تغییر فضای کنش گری به تمام فضای مجازی مواجه هستیم. از طرفی باید فرصت پدافندی متناسب با سبک زندگی وجود داشته باشد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: فضای مجازی به عنوان زمین بازی جدید برای جبهه انقلاب تعریف شده است و این قابلیت در جبهه انقلاب وجود دارد و تمام نهادها باید هنرمندیشان را برای تسهیل شرایط و بروزاستعدادها در این فضا به کار گیرند.

 

وی با بیان اینکه حتما باید تمهیدات لازم در این زمینه در فضای کنش گر اندیشیده شود، گفت: در حوزه عمومی در پدافند غیر عامل در حوزه رسانه ای ما با افزایش سواد رسانه ای مواجه هستیم که به عنوان دستورکار جدی باید در دستورکار متولیان فرهنگ و رسانه باشد تا ما شاهد جهش در فعالیت های عادی رسانه ای باشیم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: دشمن با جریان پیوسته و دامنه دار در داخل و خارج با پاس کاری دنبال به هم ریختن فضای مدیریت کشور است. اما چرا هک کردن سامانه بنزین جواب نداد، زیرا جمهوری اسلامی به واسطه سرمایه مردمی به آن درجه از اعتماد رسیده است که جامعه نسبت به این واکنش از موضع تقابلی وارد نشود و با حاکمیت همکاری کرده و البته نقش بسیار مهمی را رسانه ها به خوبی در این زمینه ایفا کردند.

 

وی افزود: ما نیازمند آن هستیم که حاکمیت ایجاد اعتمادبیشتری کند و سرمایه اجتماعی خود را بیفزاید. هر تصمیم دولت برای مردم باید همراه با اغناسازی و همراه سازی مردم باشد و در تمام فعالیت های مهم از این راه استفاده کنیم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در موضوع کرونا در اوایل شهریور برای بازگشایی فعالیت ها و عادی شدن امور افکار سنجی کردیم 81 درصد مردم مخالف بازگشایی مراکز علمی و مدارس بودند، اما دولت کار خود را ادامه داد و با ادامه روند واکسیناسیون و تزریق دوز اول برای 60 میلیون نفر و 30 میلیون دوز دوم 70درصد مردم موافق بازگشایی فعالیت های علمی و اجتماعی شدند که این موضوع بیشتر از دو ماه نشد.

 

وی درباره عملکرد دولت سیزدهم اظهار کرد: 83 درصد مردم از عملکرد دولت در مبارزه با کرونا رضایت دارند. این موضوع حاصل یک پیوست رسانه ای خوب بود که هرشب جلساتی جامع با رسانه ها برگزار شد تا افکار عمومی هفته به هفته سنجش شوند.

کد خبر 1114118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha