دستور دادستانی کرمان برای فروش اموال تملیکی/بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال کالا فروخته شد

دادستان عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به اینکه برخی کالاها در انبار اموال تملیکی بیش از ۱۰ سال مانده است؛ از دستور فروش برخی کالاها خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال از اموال موجود در انبارهای اموال تملیکی استان کرمان به فروش رفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دادخدا سالاری، بعد از ظهر دوشنبه(۱۷ آبان) پس از بازدید از انبار اموال تملیکی به اتفاق جمعی از مسئولین و اصحاب رسانه، در جمع خبرنگاران گفت: از زمان توقیف بخشی از این اموال ۱۰ سال می گذرد.

 

 

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان افزود: با تمهیدات و دستورات قضایی و تلاش سازمان جمع آموری و فروش اموال تملیکی برای ساماندهی این کالاها، دستور فروش سه هزار و 119 قلم کالای موجود در انبار اموال تملیکی صادر شد که برخی از آنها فروخته و هزینه آن به حساب دولت واریز شده است.

 

 

 

وی ادامه داد: این اقدام  به منظور جلوگیری از تضییع اموال توقیفی، استهلاک و هزینه نگهداری این اموال و نیز رفع نیاز جامعه و در راستای تبصره 2 ماده 215 قانون مجازات اسلامی و ماده 149 آئین دادرسی کیفری و در قالب دو مزایده در حال انجام است.

 

 

 


سالاری با بیان اینکه تاکنون بیش از 300 میلیارد ریال از اموال موجود در انبارهای اموال تملیکی استان کرمان به فروش رفته، اظهار کرد: اموالی هم که به لحاظ بهداشتی مضر و یا موادغذایی تاریخ گذشته است و یا کالای قاچاق که باعث اخلال در بازار و مضر برای تولید داخلی است؛ منهدم می شود.

 

 

 


وی با افزودن این مطلب که قبلاً وضعیت انبارها مطلوب نبود و کالا در معرض تضییع و استهلاک بود اما الان کمی ساماندهی شده گرچه تا نقطه مطلوب فاصله است؛ تصریح کرد: لزوم تعیین تکلیف اموال موجود در انبارهای اموال تملیکی و نگهداری مطلوب کالاهای موجود طی چندین جلسه استانی مورد تأکید قرار گرفت اما به دلیل عدم انجام اقدام اجرایی لازم، ناچاراً دستگاه قضایی استان به موضوع ورود کرد.

کد خبر 1114158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha