سالانه ۲ هزار نفر از دانش آموزان در پایه اول ابتدایی ثبت نام نمی شوند

اسدی با بیان اینکه سالانه حدود دو هزار نفر از دانش آموزان لازم التعلیم در پایه اول ابتدایی ثبت نام نمی شوند، گفت: این افراد چنانچه طی مدت سه سال آموزش نبینند به جرگه آموزش بزرگسالان می پیوندند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مصطفی اسدی» امروز(۱۷ آبان) در نخستین گردهمایی مسئولین سوادآموزی استان با بیان اینکه تسلط بر قوانین و مقررات، پیگیری و استمرار فعالیت ها و همچنین پاسخگویی به مکاتبات اداری از جمله تکالیف حوزه ستادی نهضت سوادآموزی به شمار می رود، اظهار داشت: شناخت حوزه عمل، نوآوری در راستای وظایف و همچنین رشد و بلوغ از ویژگی های خلاقیت و ابتکار در حوزه سواد آموزی است و مسئولین سواد آموزی باید ضمن آشنایی با شرح وظایف خود و احترام و عمل به آن در راستای ارتقاء جایگاه سواد آموزی باید کوشا باشند.

 

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه سالانه حدود دو هزار نفر از دانش آموزان لازم التعلیم در پایه اول ابتدایی ثبت نام نمی شوند، تصریح کرد: این افراد چنانچه طی مدت سه سال آموزش نبینند به جرگه آموزش بزرگسالان می پیوندند، لذا اگر آمار بازماندگان از تحصیل به مرز صفر برسد قطعا مسیری موثر به سوی ریشه کنی بی سوادی خواهد بود.

 

اسدی ضمن تاکید بر برگزاری منطم جلسات شورای پشتیبانی سوادآموزی و کمیته بهبود کیفیت گفت: سال گذشته شورای پشتیبانی سوادآموزی خراسان رضوی برای پنجمین سال متوالی رتبه نخست کشور را از آن خود نمود.

 

وی با اشاره به کسب جایگاه نخست کشور در جشنواره شهید رجایی سال ۱۳۹۹ اظهار داشت: استفاده از ظرفیت ها و تعاملات برون بخشی در حوزه سواد آموزی مورد تاکید است، بسیاری از شهرستان های استان خراسان رضوی، با انعقاد تفاهم نامه با نهادهای اجرایی مانند فنی و حرفه ای، بسیج و جهاد سازندگی گام های موثری در این حوزه برداشته اند.

 

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: مراکز یادگیری یاددهی محلی نقطه قوت استان خراسان رضوی می باشد که رعایت دستورالعمل ها، غنا بخشی برنامه ها، استفاده از حداکثر ظرفیت ها و تعامل با دستگاه ها و مجموعه های برون سازمانی باعث اعتلای آن می گردد.

کد خبر 1114173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha