محرومیت‌زدایی و کاهش نرخ بیکاری از اولویت‌های مهم خوزستان است

خلیلیان محرومیت‌زدایی، کاهش فقر و کاهش نرخ بیکاری را از اولویت‌های مهم استان برشمرد و بر استفاده از ظرفیت نخبگان، اساتید و اقوام در مسیر توسعه استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» امروز (دوشنبه ۱۷ آبان) در نشستی با هیات اندیشه‌ورز استان، با اشاره به مسائل خوزستان در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: باید از ظرفیت نخبگان، اساتید و اقوام در مسیر توسعه استان استفاده کرد.

 

استاندار خوزستان نمایندگان شورای اسلامی استان را دغدغه‌مند و دارای ظرفیت دانست و افزود: از این ظرفیت کمک‌کننده می‌توان در جهت توسعه استان بهره برد و از سوی دیگر اساتید دانشگاه، نخبگان، فرهیختگان و هیات‌های اندیشه‌ورز از جایگاه مهمی برخوردارند و به عنوان گروه‌های مرجع و پیشتاز در مسائل مختلف استان نقش تاثیرگذاری می‌توانند ایفا کنند.

 

وی با اشاره به اینکه خوزستان به عنوان یک استان راهبردی، بر مسیر توسعه کشور نیز تاثیرگذار است اضافه کرد: هر چه خوزستان توسعه بیشتری داشته باشد به توسعه کشور نیز کمک می‌شود.

 

خلیلیان با آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی مشکلات استان تصریح کرد: مشکلات استان بیش از اینکه محدود به اعتبارات شود، به مسائل درون استان مربوط است که باید سازماندهی شود.

 

وی ابراز کرد: تنوع قومی و فرهنگی استان ظرفیت بزرگی به شمار می رود و آنطوری که باید از آن در جهت بهبود شرایط و توسعه استان بهره برده نشده است.

 

استاندار خوزستان محرومیت‌زدایی، کاهش فقر و کاهش نرخ بیکاری را از اولویت‌های مهم استان برشمرد و عنوان کرد: ابعاد مختلف توسعه روابط در هم تنیده ای دارند و تفکیک پذیر نیستند؛ زیربنای هر جامعه‌ای فرهنگ است اما اگر سایر ابعاد مورد توجه قرار نگیرند بر آن تاثیر می‌گذارد و مشکلات فرهنگی و امنیتی را ایجاد می‌کند.

 

وی با بیان اینکه مسائل استان قابل حل شدن هستند و نیاز است برای حل آنها تصمیمات به موقع گرفته شود خاطر نشان کرد: اگر برخی مشکلات استان نیز نیاز به بودجه و اعتبارت داشته باشند این مسأله را دنبال می‌کنیم.

 

کد خبر 1114221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha