طرح اقدام ملی مسکن در ۹ شهرستان گیلان اجرا می شود

برزگر از اجرای طرح اقدام ملی مسکن در ۹ شهرستان گیلان خبرداد و گفت: عملیات اجرایی این طرح در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر بنیاد مسکن اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «جعفر برزگر » امروز ( دوشنبه، ۱۷ آبان ) در بازدید از طرح اقدام ملی مسکن شهر رشت تازه‌ترین اقدامات بنیاد مسکن را در خصوص اجرا و پیشرفت فیزیکی طرح اقدام ملی مسکن، اشاره و اظهار کرد: عملیات اجرایی این طرح در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر بنیاد مسکن ساخته می‌شود.


سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه در این شهرها بیش از ۱۷ هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کردند گفت: از این تعداد چهار هزار و ۳۳نفر از آنها تایید فرم‌های سه‌گانه (عدم استفاده از تسهیلات زمین و مسکن دولتی و یارانه‌ای، عدم مالکیت خصوصی و تاهل) را دارند و یک هزار و ۴۶۷ نفر تایید نهایی شدند.



وی با اشاره به اینکه اجرای طرح اقدام ملی و تولید مسکن در سه دسته تقسیم بندی می‌شوند، اذعان کرد: در طرح نخست، "گروه ساخت" زمین مشاعی در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود و آن‌ها با دریافت تسهیلات واحدهای خود را زیر نظر بنیاد احداث می‌کنند.


سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان تصریح کرد: دسته دوم طرحهای "بنیاد ساخت" است که همه مراحل عملیات ساخت و نظارت ساخت آن بر عهده بنیاد مسکن است و تا به امروز یک طرح ۶۲۴ واحدی در شهر رشت و یک طرح ۶۰واحدی در شهر بندرانزلی تعریف شده و عملیات اجرایی آن در قالب تهیه و اجرای نقشه، تجهیز کارگاه پی‌کنی و پی‌سازی در حال انجام است.


وی خاطرنشان کرد: دسته سوم طرح هایی است که توسط انبوه سازان اجرا می‌شود و با انجام فراخوان و برگزاری مناقصه پس از انجام امور قانونی برای ساخت و استفاده حداکثری از ظرفیت تولید کنندگان مسکن به جامعه هدف در ماه های آینده انجام می‌شود.


برزگر افزود: تاکنون ۵۶ قطعه زمین در ۹ شهرستان گیلان‌ (کیاشهر-لنگرود- صومعه سرا-رودسر-بندر انزلی-رشت-شفت-ماسال-سیاهکل-مرجقل) تحویل و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نسبت تهیه نقشه های معماری پروژه های طرح اقدام ملی مسکن به تعداد هزار و ۵۷۴واحد در شهرهای تعریف شده و اخذ تاییدات مربوطه از مراجع ذیربط و دریافت پیش پروانه های ساختمانی اقدام نموده است.



برزگر  به پروژه ۶۲۴واحدی طرح اقدام ملی مسکن در شهر رشت پرداخت و اظهار داشت: این پروژه در زمینی به متراژ ۹۴ هزار و ۴۱۸مترمربع در ۱۴ بلوک به مساحت زیر بنای ۸۹ هزار مترمربع در حال ساخت است.



سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان اظهار کرد: تاکنون عملیات خاکبرداری، پی کنی، تحکیم بستر، اجرای میکروپایل، اجرای فونداسیون بلوک ها انجام شده است.


وی در خصوص پروژه های گروه ساخت خاطرنشان ساخت: انجام فرآیند قرعه کشی متقاضیان دارای واریز وجه اولیه (۴۰۰ میلیون ریال) در شهرستان های لنگرود (۴۸واحد)، رودسر (۴۸واحد) و بندر انزلی (۵۶ واحد) انجام و سرگروه ها مشخص شدند.

کد خبر 1114236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha