تفاهم نامه همکاری بین کانون مساجد و مدارس تیران منعقد می شود

تفاهم نامه همکاری بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد و مدارس تیران و کرون در راستای تعامل بین «مسجد و مدرسه« منعقد می شود.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: طرح مسجد و مدرسه یکی از طرح های مهم و سازنده ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با وزارت آموزش و پرورش است که فرصت تعاملات فرهنگی و جذب نوجوانان به مسجد و فعالیت در کانون های فرهنگی و هنری را فراهم می سازد.

ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد این طرح را امسال به 26 مرکز تحت پوشش خود اعلام و جز یکی از مولفه های مهم ارزیابی طرح فهما قرار داده و آن دسته از کانون هایی که در این طرح موفق عمل کنند، شاهد موفقیت ها و دستاوردهایی در حوزه فرهنگ و هنر مسجد و همچنین امتیاز فهما خواهند شد.

 

پس از ابلاغ این طرح، کانون های فرهنگی و هنری مساجد تیران و کرون نیز با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان وارد عمل شده اند.

 

پیش از این طرح «مسجد، مدرسه و منزل« نیز توسط کانون های مساجد اجرایی شده که کانون امام حسن مجتبی(ع) پیشتاز در این تعامل و اجرای طرح ها بوده است.

تفاهم نامه همکاری بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد و مدارس تیران و کرون در راستای تعامل بین مسجد و مدرسه  منعقد می شود که آیین نمادین این برنامه با حضور در مدرسه نشاط یکی از آموزشگاه های دخترانه تیران و در حضور یکی از جمعی از دانش آموزان به امضا رسید.

در این تفاهم نامه که تعامل بین کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) و مدرسه نشاط به ثمر خواهد نشست منافع آن متوجه نوجوانان و اهالی محل خواهد شد.

 

*آثار سازنده تعامل بین مدرسه و کانون مساجد

 

معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون در جلسه امضا این تفاهم نامه گفت: آثار سازنده تعامل بین مدرسه و کانون مساجد متوجه جامعه خواهد بود  و در تیم ساز و تربیت نیرو برای آینده شهر نقش دارد.

 

«علی معینی» تعامل سازنده بین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و کانون های مساجد را در راستای رشد استعدادها مهم بیان کرد و گفت: برگزاری جلسات آموزشی تخصصی فرهنگی و هنری همراه با ارائه گواهی و برپایی نمایشگاه از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه کانون های مساجد برای طرح «مسجد و مدرسه« فعال خواهند شد، تصریح کرد: کانون فرهنگی وهنری امام حسن مجتبی(ع) در طرح های فرهنگی و هنری بر مبنای مهندسی و آینده نگری در سطح ملی حائز رتبه است.

 

کارشناس کانون های مساجد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون خاطرنشان کرد: تیم سازی اعضای جز برنامه های شاخص کانون امام حسن مجتبی(ع) است که در تامین آینده نیروی انسانی نقش دارد.

 

*رویش نوجوانان در تعامل بین مسجد و مدرسه

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران در ادامه این نشست تعامل و همکاری بین مراکز فرهنگی را در رشد استعدادها سازنده دانست و اظهارداشت: فصل مشترک همکاری بین کانون مساجد و مدارس در این تفاهم نامه رشد نوجوانان شهر است.

«اکبر مهدی زاده« افزود: همکاری مشترکی در اجرای طرح های فرهنگی و هنری برای شناسایی، رشد و پیشرفت دانش آموزان خواهیم داشت که از ظرفیت نهادهای اداری، خیرین و افراد صاحب نفوذ و تخصص برای کیفیت بیشتر کار استفاده می کنیم.

وی تعامل در اجرای طرح های فرهنگی، پرورشی و کتابخوانی، قرآنی، آموزشی، امل در برگزاری همایش‌ و جشنواره های فرهنگی و علمی را از مفاد این تفاهم نامه بیان کرد.

 

*حمایت نوجوانان برای آینده کشور

 

مدیر مدرسه نشاط با اشاره به استعدادهای مختلفی که بین دانش آموزان نهفته است، گفت: سرمایه گذاری برای توانمندی‌های نوجوانان و جوانان از اهمیت خاصی برخورد دار بوده و سرافرازی آینده کشور را به همراه دارد.

«مهری حججی» افزود: همکاری مشترک بین مدرسه و کانون مسجد محله در طرح های فرهنگی و هنری، رشد استعدادها و آموزش خانواده فرصت خوبی را برای شناسایی استعدادها و رفع نیازهای خانواده ها خواهد داشت.

وی اضافه کرد: تعامل سازنده بین مدرسه و کانون مسجد در قالب طرح مسجد و مدرسه دستاوردهای زیادی را خواهد داشت که کمک بسزایی برای رشد دانش آموزان دارد.

 

 

کد خبر 1114250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha